saba saba .

saba

خريد نهال

خريد نهال
نهالستان ‌ها به عنوان يكي از مراكز توليد و پرورش نهال‌ هاي مثمر و غيرمثمر در حوزه باغباني و كشاورزي از اهميت بسزايي برخوردار هستند. فعاليت اصلي اين مراكز توليد نهال هاي با كيفيت، اصلاح نژاد و انتخاب گياهان مناسب براي هر منطقه جغرافيايي است. نهالستان ها انواع مختلفي از گونه هاي گياهي مانند درختان ميوه، درختان و گل هاي زينتي و گياهان آپارتماني را توليد و عرضه مي كنند. نهالستان آرال نهال يكي از نهالستان‌هاي برجسته در اين زمينه است كه توانسته است با ارائه خدمات متنوع به كشاورزان و باغبانان، جايگاه ويژه‌اي در اين صنعت پيدا كند. در اين مطلب قصد داريم با نهالستان و حوزه فعاليت و محصولات خاصي كه در نهالستان ها ارائه مي دهد، بيشتر آشنا شويم؛ پس تا انتهاي مطلب همراه ما باشيد.

نهالستان
به محل تكثير و توليد نهال، نهالستان گفته مي شود. نهالستان ها محيط مناسب براي توليد، نگهداري و تكثير نهال و اندام هاي تكثيري سالم و اصيل هستند كه حداقل به مدت چند سال متوالي با توجه به منابع آب و خاك و شرايط آب و هوايي مورد استفاده و بهره برداري قرار مي گيرند. هر نهالستان ممكن است در يك زمينه خاص يا در چندين زمينه فعاليت داشته باشد مانند:

توليد نهال
تكثير گياهان كوچك
پرورش گياهان خاص
صادرات
تقسيم بندي نهالستان ها از نظر زمان
در يك تقسيم بندي ديگر نهالستان ها به دو دسته نهالستان موقت و نهالستان دائمي دسته بندي مي شوند. نهالستان موقت در يك دوره زماني خاصي فعاليت مي كنند، در حاليكه در نهالستان هاي دائمي توليد و تكثير يك گياه به طور مداوم انجام مي شود.

ويژگي هاي نهالستان مناسب براي خريد نهال
از ويژگي مهمي كه نهالستان هاي مناسب براي خريد نهال دارند،‌ مي توان به موارد زير اشاره كرد:

مجهز به فضاي كافي، آبياري و نور مناسب براي تكثير و توليد نهال
مجهز به ساختمان هايي مانند گلخانه ها،‌ نايلون ها و پلي تونل ها براي حفاظت از نهال ها در برابر شرايط آب و هوايي، بيماري ها و حشرات
استفاده از انواع روش هاي تكثير نهال مانند كاشت قلمه،‌ كاشت بذر،‌ ژنوتيپ يا پيوند
مديريت و كنترل آفات و بيماري ها، آبياري مناسب،‌ مواد مغذي، دما و رطوبت گلخانه ها
داشتن مجوزهاي لازم از وزارت جهاد كشاورزي براي فعاليت هاي تجاري خود
برنامه ريزي براي بازاريابي و فروش نهال هاي خود
ارائه مشاوره تخصصي به مشتريان در رابطه با انتخاب نهال مناسب با توجه به شرايط آب و هوايي و خاك مربوطه، راهنمايي در مراحل كاشت، نگهداري، تغذيه نهال ها،‌ انتخاب روش هاي مبارزه با بيماري ها و آفات كشاورزي
خريد نهال
خريد نهال يكي از اصلي ترين و سخت ترين نكات قبل از احداث باغ يا كاشت نهال در منزل شخصي است. انتخاب نهال با كيفيت نيازمند تجربه و تخصص مي باشد. و آن چيزي كه حائز اهميت مي باشد اين است كه، اگر نهال انتخاب شده داراي ميوه باشد، تضمين ميوه با كيفيت و خوش طعم. ولي اگر درخت غير مثمر باشد، دارا بودن از سايه سار و زيبايي آن مي باشد.

 

و اهميت با كيفيت بودن نهال به اين دليل است كه، اگر شما داراي زمين مناسب و آب و هواي مساعد باشيد، ولي در مقابل  نهالي كه خريديد از لحاظ كيفيت پايين و يمار باشد، شما نمي توانيد انتظار درختان تنومند و پر ثمر داشته باشيد. و در اخر به بازدهي مورد نظر خود دست پيدا نمي كنيد.

آيا نهال فروشي همان نهالستان است؟.
نهال فروشي به مكاني گفته مي شود كه به صورت فيزيكي يا آنلاين انواع درختان و گياهان را از نهالستان خريداري مي كند و به فروش مي رساند. از نهال فروشي به عنوان منبعي براي خريد نهال و گياهان فضاي سبز در منازل، باغ و محيط هاي مشابه استفاده مي شود. در واقع مي توان گفت نهال فروشي واسطه بين نهالستان و مصرف كننده است. به كشاورزان توصيه مي شود براي صرفه جويي در هزينه ها و مقرون به صرفه بودن نهال هاي خريداري شده مستقيما از طريق نهالستان اقدام كنند.

نهال هاي مثمر و غير مثمر
نهال ها به دو دسته كلي نهال مثمر و نهال غير مثمر تقسيم مي شوند. نهالي كه داراي ميوه باشد، نهال مثمر است. و نهال هايي كه ميوه خوراكي ندارند و بيشتر به عنوان درخت زينتي شناخته مي شوند،‌ نهال غير مثمر هستند. اين نهال ها براي اهداف مختلفي مانند استفاده از چوب آنها، تصفيه هوا، ايجاد ديوار محصور كننده،‌ جلوگيري از فرسايش خاك، بازدارنده بادهاي شديد و به عنوان سايه بان كاشته مي شوند.

معرفي نهالستان آرال نهال
نهالستان آرال نهال با بيش از 10 سال سابقه فعاليت، به عنوان يكي از پيشگامان در زمينه توليد و توزيع نهال‌هاي مثمر و غيرمثمر در كشور شناخته شده است. اين نهالستان با بهره گيري از فناوري‌هاي روز و همكاري با متخصصان و كارشناسان برجسته اين حوزه، به توليد نهال‌هاي با كيفيت و ارزان مي پردازد.

از ويژگي‌ بارز نهالستان آرال نهال، اصلاح نژاد نهال‌ها است. اين روش با استفاده از تكنيك‌ هاي نوين و علمي انجام مي‌شود تا نهال‌هايي با عملكرد بالا و مقاوم در برابر بيماري‌ها و شرايط آب و هوايي نامناسب توليد شوند. در اين نهالستان علاوه بر توليد نهال‌هاي مثمر، نهال‌هاي غيرمثمر نيز توليد مي شود كه در ايجاد تنوع و زيبايي مناظر طبيعي و باغ ها تأثير مثبتي دارد.

نهالستان آرال نهال داراي مجوزهاي لازم از مراجع ذيصلاح مانند وزارت جهاد كشاورزي است، كه اين موضوع بر اعتبار و قانونيت فعاليت‌هاي آن افزوده است. به طور خلاصه مي توان گفت كه نهالستان آرال نهال با تمركز بر كيفيت، تنوع و مشاوره مناسب به يكي از منابع اصلي تأمين نهال‌هاي مثمر و غيرمثمر در كشور تبديل شده است.

انواع نهال ها در نهالستان آرال نهال
از نهال ها به صورت گسترده در توليد محصولات باغباني و كشاورزي استفاده مي شود. از انواع نهال‌هايي كه در آرال نهال توليد مي شود، مي توان به  انواع درختان ميوه و درختان زينتي يا غير مثمر اشاره كرد.

نهال ميوه
به نهال هايي كه براي توليد ميوه هاي درختان كشت مي شوند، نهال ميوه مي گويند. نور، آب، زمين حاصلخيز و شرايط مناسب از نيازمندي هاي اين گونه از نهال ها هستند. نهال ميوه شامل نهال درخت سيب، گلابي، هلو، انجير، انار، زردآلو، گيلاس، آلبالو، شليل، زيتون، سنجد، انگور، گوجه سبز، خرمالو، گيلاس، پسته، گردو، بادام، انبه، توت، به،‌ زرشك، ‌فندق،‌ ازگيل، عناب ، زيتون و… است.

نهال درختان زينتي
نهال تزئيني يا زينتي گونه هايي از نهال هاي غير مثمر هستند كه با وجود نداشتن ميوه از محبوبيت زيادي برخوردار مي باشند. اين نوع از درختان كه در نهالستان آٰرال نهال عرضه و توليد مي شوند، زيبايي بخش باغ، حياط، فضاي شهر، پارك ها و بوستان ها هستند. از نهال هاي تزئيني مي توان به نهال صنوبر، كبوده، بيد مجنون، چنار، نارون، تبريزي، اقاقيا اشاره كرد.

خريد از نهالستان معتبر و داراي مجوز
براي اينكه از خريد نهال تجربه خوبي كسب كنيد، بهتر است سراغ نهالستان هاي معتبر و مجوزدار برويد. چرا كه نهالستان هاي تأييد شده توسط وزارت جهاد كشاورزي به تمام قوانين و مقررات مربوط به تكثير و فروش نهال پايبند هستند و هدف  اصلي آنها جلب رضايت باغداران و كشاورزان است.


مشخصات نهالستان مدرن
شايد شما هم معتقد باشيد كه خريد از نهالستان هاي تازه تاسيس بهتر باشد، چرا كه اين نهالستان ها مدرن هستند. اما بايد بگوييم كه مدرن بودن نهالستان به زمان تاسيس آن اشاره نمي كند. بلكه نهالستان هاي قديمي كه داراي سابقه طولاني در زمينه توليد و فروش نهال دارند و توانسته اند خود را با جديدترين و مدرن ترين روش هاي كشاورزي و باغداري وفق دهند، جزو نهالستان هاي مدرن مي باشند. اين نهالستان ها دانش و آگاهي خود را دائم افزايش مي دهند. ويژگي بارز اين نهالستان ها عبارت است از:

زير ساخت مناسب
استفاده از فناوري مدرن
مجهز به ماشين آلات و ابزارهاي مورد نياز
انجام فعاليت هاي پژوهشي و توسعه يافته
توليد و تكثير نهال با رعايت محيط زيست و حفاظت از منابع طبيعي
وظايف نهالستان آرال نهال
كشت و تكثير نهال هاي با كيفيت
كاركنان ارال نهال به عنوان توليد كننده نهال، ابتدا بذرهاي با كيفيت را انتخاب مي كنند و با استفاده از روش هاي خاصي اقدام به كاشت بذرها مي كنند.

آبياري به موقع و مراقبت از نهال ها
آبياري منظم و مراقبت هاي لازم با توجه به نيازهاي مختلف درخت در اين مرحله انجام مي شود تا علاوه بر رشد و نمو درخت، آنها را از آفات و بيماري ها محافظت كنند.

برداشت و بسته بندي نهال ها
پس از اينكه درختان به طور كامل رشد كردند، اقدام به برداشت و ارسال آنها براي مشتريان مي كنند. بريدن، برداشت و حمل  درختان براي بسته بندي از كارهايي است كه در آرال نهال صورت مي گيرد. بسته بندي نهال ها به بهترين شكل و به صورت ضد ضربه انجام مي شود.

تحويل به موقع
تحويل به موقع نهال ها از ديگر وظايف نهالستان ارال نهال است. نهال ها در زمان تعيين شده به دست مشتري مي رسند. روش ارسال با توجه به حجم و تعداد نهال ها و شهر مورد نظر متفاوت مي باشد. معمولا ارسال از طريق وانت، كاميون، پايانه هاي اتوبوس راني و باربري ها صورت مي گيرد.

بازاريابي و فروش محصولات
بازاريابي و فروش نهال ها از فرايندهايي است كه به طور مستمر در اين نهالستان انجام مي شود. كشاورزان و باغداران مي توانند حتي بدون واسطه و به طور مستقيم اقدام به خريد انواع نهال ها از آرال نهال نمايند.

خدمات پس از فروش
كار كاركنان آرال نهال با فروش محصول تمام نمي شود. در اين نهالستان مشاوره هايي در رابطه با ترميم و نگهداري نهال ها، احداث باغ، دستورالعمل هايي براي مراقبت و كاشت درختان و راهنمايي هايي در رابطه با هرس درختان ارائه مي شود. در واقع پشتيباني و مشاوره رايگان جهت پرورش انواع درخت و نهال به تمام مشتريان ارائه مي شود.

توجه داشته باشيد تمام نهال ها در اين نهالستان داراي شناسنامه سلامت هستند و شما مي توانيد با كمال اطمينان اين نهال ها را خريداري نماييد.

خريد اينترنتي نهال
فروش اينترنتي نهال انواع درختان مثمر و غير مثمر جايگزين مناسبي براي خريد و فروش حضوري است. معمولا نهالستان ها  در خارج از محدوده شهر قرار دارند و براي خريد حضوري شما نيازمند صرف زمان و طي مسافت زيادي هستيد. در حاليكه در خريد اينترنتي فرد مي تواند بدون مراجعه به نهالستان و با مراجعه به سايت هاي معتبر نهال مورد نظر خود را سفارش دهد و در هزينه و زمان خود صرفه جويي نمايد. شما مي توانيد از طريق گوگل و با مراجعه به سايت نهالستان آرال نهال انواع نهال ها را سفارش دهيد.

 

مزاياي خريد اينترنتي نهال از نهالستان
دسترسي آسان
تنوع گسترده
صرفه جويي در زمان و انرژي
كسب اطلاعات دقيق تر درباره محصول
مشاهده انواع نهال ها
آسيب كمتر به محصول
قيمت نهال در نهالستان آرال نهال
قيمت نهال در هر نهالستان با توجه به عواملي مانند نوع و كيفيت نهال، روش تكثير و توليد نهال متغير است. آرال نهال سعي كرده است انواع نهال ها را با قيمت مناسب به فروش برساند. با خريد از آرال نهال خواهيد فهميد اين نهالستان، انواع نهال ها را با كيفيت و قيمت مناسب  در اختيار مشتريان قرار مي دهد. پس نيازي نيست در مورد قيمت خريد نهال ها از اين نهالستان نگران باشيد.

خريد نهال پيوندي
اگر قصد خريد نهال ميوه مانند خريد نهال گردو و يا خريد نهال بادام و يا نهال تزئيني را داريد، توجه داشته باشيد نهالي را خريداري و انتخاب نماييد كه با منطقه اي كه قرار است در آنجا كاشته شود، سازگاري داشته باشد.

 كيفيت و سلامت نهال خريداري شده نيز از اهميت بسزايي برخوردار است. نهال هاي خريداري شده بايد داراي ريشه هاي قوي باشند. از خريد نهال هاي آسيب ديده و داراي بيماري و آفت اجتناب كنيد.

بهتر است براي خريد نهال با قيمت مناسب سراغ نهالستاني برويد كه توليد كننده نهال است.

از نهالستاني اقدام به خريد نهال نماييد كه تجربه كافي در اين زمينه را دارد و مي تواند در انتخاب نهال شما را راهنمايي كند.

توجه داشته باشيد كه نهالستان مورد نظر حتما داراي مجوز بوده و محصول را سالم به دست شما مي رساند.

در هنگام خريد به سن نهال توجه كنيد. هر چه سن نهال كمتر باشد، سازگاري بهتري با محيط جديد خواهد داشت. بهتر است سن نهال 1 تا 2 سال باشد.

نهال سالم و شناسنامه دار را انتخاب كنيد. نهال سالم نهالي است كه يك تنه باشد و چند شاخه نباشد. همچنين بدون آفت وبيماري است، هيچ گونه پيچ خوردگي يا گره خوردگي ندارد و داراي جوانه هاي قوي و سالم است.

خريد نهال از نهالستان هاي معتبر
چنانچه هميشه پروسه خريد نهال جذاب مي باشد. اگر با دقت انجام نشود، با مشكل بر مي خوريد و سرمايه را تلف كرده ايد. منظور از سرمايه هميشه پول نيست. گاهي وقتها انگيزه و وقت شماست كه از بين مي رود. براي اين منظور بايد چند نكته را در نظر داشته باشيد، مانند اعتبار نهالستان، كيفيت نهال، مكان نگهداري از نهال

كه نهالستان آرال نهال اين موارد را براي شما تضمين مي كند و كه با خيال راحت با مجوزهاي متعدد از جمله جهاد كشاورزي را دارا مي باشد. مي توانيد به وب سايت مراجعه كرده و نهال مد نظرتان را خريداري كنيد.

خريد نهال بدون توجه به اقليم
يكي از اشتباهات بزرگي كه باغدارها مرتكب آن مي شوند، انتخاب نهالي كه براي اقليم آن ها مناسب نيست. مثلا در ايران، شرايط آب وهوايي در مناطق مختلف متفاوت است. نهالي كه در شمال ايران به خوبي رشد مي كند و بارور مي شود، ممكن است در جنوب كشور با مشكلات جدي روبه رو شود. كه بايد قبل از خريد نهال با شرايط آب و هوايي و اقليمي منطقه خود آشنا شويد. اين شرايط مانند بارندگي ، دما، نوع خاك و ميزان رطوبت مي باشد.

حجم مناسب مخازن آب كشاورزي براي زمين زاعي
براي آبياري زمين زراعي، در هر نوبت آبياري به 10 ليتر براي هر متر مربع آب نياز خواهيم داشت. و تعدات دفعات آبياري بستگي به نياز آبي گياه دارد. مثلا چمن نياز آبي بيشتري دارد، و در روزهاي گرم تابستان ممكن است مجبور شويد روزانه آبياري كنيد. و در خصوص آبياري گياهان علفي در مراحل اوليه پژمردگي گياه به واضح نشان مي دهد كه، تعداد دفعات را چگونه برآورد كنيم.

حجم مناسب مخزن آب براي آبياري قطره اي نهال يا درخت
براي آبياري قطره اي نهال يا درخت در يك باغ بسته، به سن درخت و نوع آن در هر نوبت آبياري به 20 ال 50 ليتر آب نياز خواهيم داشت. معمولا به صورت هفتگي آبياري انجام مي شود. البته در سال اول كاشت به دليل عدم توسعه ريشه هاي نهال در عمق خاك بهتر است، هفته اي 2 بار آبياري انجام شود.

اگر شما داراي حق آبي به صورت دوره اي هستيد، بايد حجم محزن را به گونه اي برآورد كنيد كه حداگثر ميران آبي كه به شما تعلق مي گيرد، را در آن ذخيره كنيد تا به هدف 20 ليتر آب در هفته به ازاي هر نهال دو ساله دست پيدا كنيد. آبياري در وسط روز و در اوج گرما كه نهال با پژمردگي موقت روبه رو است، آبياري صورت مي گيرد.

يك درخت سيب 5 تا 10 ساله نياز آبي هفتگي آن 40 تا 50 ليتر مي باشد. در خصوص ساير درختان باغي نياز آبي، كم و بيش همين ميزان مي باشد.

نكات مهم هنگام خريد نهال
تاييديه جهاد كشاورزي
سن و عمر مفيد درخت نهال
محل توليد نهال
اندازه بزرگي و كوچكي درخت
گرده افشاني مناسب نهال
سلامت ظاهري نهال
كيفيت و ريشه سالم نهال
ارتفاع از سطح درياي منطقه
پر بار بودن، زودبار بودن يا ديربار بودن نوع نهال
سازگاري نهال با منطقه از لحاظ سردسيري يا گرمسيري
ضخامت پوست ميوه ( درشت يا كوچك بودم ميوه)

نحوه كاشت نهال
بعد از خريد نهال، كاشت آن بسيار راحت مي باشد. ابتدا در زمين اصلي خود به اندازه ريشه گياه گودالي كنده و بعد نهال را در مركز گودال ايجاد شده قرار مي دهيم، و با خاك مناسب اطرف آن را پر مي كنيم و با دست خود كمي فشار مي دهيم، تا خاك با ريشه ارتباط برقرار كند. پس از كاشت نهال گياه را بايد آبياري كنيم. چند سال پس از كاشت نهال، درخت بارور مي شود. و مي توانيم از محصول آن استفاده كنيم.

انواع خريد نهال
خريد نهال گردو، بادام، پسته، صنوبر، ليست قيمت نهال، خريد اينترنتي نهال و نهال پيوندي

خاك مناسب نهال
از عواملي كه مي تواند سلامت گياه را حفظ كند، داشتن خاك مناسب است. اگر در خاك گچ وجود داشته باشد، از رشد درخت جلوگيري مي كند. و در نتيجه درخت دچار نابساماني مي شود. و همچنين در زمين هاي سنگلاخي نهال را بكاريم، به دليل وجود سنگ ها ريشه اجازه رشد در خاك را ندارد. و در نهايت به دليل عدم دسترسي به مواد غذايي در خاك، نهال خشك خواهد شد.

درختان ميوه مناسب شمال ايران
شمال ايران به دليل آب و هواي معتدل و خاك حاصلخيز، براي خريد نهال و كاشت درختان ميوه بسيار مناسب است.مانند درختان سيب، انار، گيلاس، گردو، گلابي، هلو، كيوي، نارنگي، پرتقال تو سرخ و …

درختان ميوه مناسب جنوب ايران
در حال حاضر ميوه هاي گرمسيري موجود در ايران شامل: انبه، موز، كنار، نارگيل، آناناس، آووكادو، پاپايا، چيكو و … مي باشد.

خريد نهال بيمار يا آسيب ديده
بعضي اوقات باغداران، نهال هايي را انتخاب مي كنند كه در آثار ظاهري بيماري يا آفتاب سوختگي دارند. كه شامل لكه هاي برگ، جوانه هاي ضعيف يا ريشه هاي آسيب ديده باشد. كاشت اين چنين نهال هايي مي تواند مشكلات طولاني مدت را براي باغ ايجاد كند. در زمان خريد نهال بايد به دنبال ريشه هاي قوي و برگ هاي سالم و شاخه هاي بدون آسيب باشيد.

ناديده گرفتن نيازهاي خاص
هر نهال براي رشد به شرايطي نياز دارد. كه اين شرايط شامل خاك مناسب، داشتن فضاي كافي براي رشد، نور خورشيد كافي و آبياري مناسب مي باشد. اغلب باغداران تازه كار، نيازهاي خاص هر نهال را ناديده مي گيرند و فكر مي كنند، تمامي نهال هايي كه در باغات هستند به يك روش نگهداري مي شوند. هميشه قبل از خريد نهال نيازهاي خاص آن ها را مطالعه و تحقيق كنيد. و مطمئن شويد كه مي توانيد اين شرايط را براي نهال فراهم بياوريد. كه همه ي اين اطلاعات را مي توانيد از آرال نهال هم دريافت كنيد.

عدم توجه به زمان كاشت
زمان كاشت نهال مي تواند تاثير بسزايي در موفقيت آن داشته باشد. كاشت نهال در زمان نامناسب منجربه شوك به نهال و كاهش شانس موفقيت آن مي شود. و عوامل موثر بر تعيين بهتريت زمان كاشت نهال شامل:

 فصل خواب درخت
عموما كاشت در فصل خواب درخت انجام مي شود. اين زمان فرصت كوتاهي در اختيار ريشه هاي ضعيف درخت قرار مي دهد، تا قوي تر شوند. و در فصل رشد، درخت كه فشار زيادي روي ريشه ها مي باشد، بتوانند نيازهاي درخت به مواد غذايي و آب را به خوبي فراهم كند.

نياز سرمايي درخت
بعضي از درختان براي باردهي بايد يك دوره سرماي زمستانه را متحمل شوند. و زمان انتخاب شده بايد زماني باشد كه نياز سرمايي درخت تامين شود.

زمان گلدهي درخت
درختان به سه دسته زودگل، ميان گل و دير گل تقسيم بندي مي شوند. زمان كشت نهال ها بايد به گونه اي باشد، كه نهال هاي زود گل دچار سرما زدگي نشوند، يا در اثر وزش بادهاي تند نمي ريزند.

مناسب بودن دماي هوا و اطمينان از اينكه شكوفه ها در اثر سرما يخ نمي زنند يا در اثر گرما نمي سوزند.

وجود رطوبت و بارندگي كافي براي رشد نهال

ميزان تحمل سرمايي و گرمايي درخت

قيمت خريد نهال بر چه اساسي تعيين مي شود

براي همه سرمايه گذاران يك نكته مهمي وجود دارد آن هم قيمت دقيق انواع نهال است. قيمت انواع نهال در اصل به گونه و اصالت ذاتي نهال و ميزان باردهي آن بستگي دارد. و بايد توجه داشت كه نهال را از كدام مركز فروش نهال خريداري مي كنيد.

خريد نهال در چه زماني مناسب است
نهال ها انواع مختلفي دارند. كه كاشت و خصوصيات هر كدام متفاوت مي باشد.

نهال ريشه لخت
زمان مناسب خريد نهال ريشه لخت، از اواسط پاييز تا اوايل بهار است. در زمان خريد حتما تمام قسمت هاي نهال را بررسي كنيد. بايد نته، شاخه و ريشه سالم و سرحال باشد. براي كاشت اين نهال گودالي به ارتفاع ريشه ها كنده، به طوري كه ريشه ها به هم گره نخورند. بعد روي آن خاك ريخته و با پا خاك را لگد كرده تاسفت شود. و روش آبياري آن اينطور است كه، دور ان را مانند حوضچه حفر كرده، و به اندازه اي كه در نهالستهان در خاك بوده، درون خاك قرار دهيد. كاشت اين نوع نهال درصد خطا هم دارد اين را هم در نظر بگيريد.

نهال گلداني
اين نوع نهال ها را مي توانيد در تمام طول عمرشان از گلدان خارج كرده، و در خاك آن را بكاريد.بيرون آوردن اين نهال از گلدان و بررسي سلامت ريشه ها كار مشكلي مي باشد. يكي از مزاياي مهم اين نهال اين است كه، درصد خطا به هيج عنوان وجود ندارد. و ميتوان آن را در تمام فصول سال به ب هزمين انتقال داد.

و در كاشت آن قطر گودال بايد 2 برابر نهال باشد، چون از حساسيت بيشتري برخوردارند. در زمان خروج نهال از گلدان بايد ريشه هاي آسيب ديده را قطع كرده و به آرامي ريشه هايي كه به هم گره خورده را از هم جدا كنيد. نهال را بايد در ارتفاع بالاتري از گلدان در حفره قرار دهيد. بعد از ريختن خاك و كود، با لگد خاك را سفت كنيد. و در اخر آن را آبياري كنيد.

نهال گوني پيچ يا نايلون پيچ
برخي از نهال ها در زمان خروج از نهالستان به دليل حساسيتي كه دارند، بايد با كمي خاك در اطرف ريشه ها در نايلون قرار گرفته و محكم پيچيده شوند. تا در معرض هواي طولاني مدت خشك نشوند. در اين مدت مرتب كمي آب به گوني مي پاشند تا ريشه خشك نشود و مرطوب بماند.نهال هاي گوني پيچ بايد بالاتر از ارتفاعي كه در نهالستان بوده اند كاشته شوند. و دهانه حفره بايد حدود 2 برابر دوپي اطراف آن باشد. بعد از حفر نهال با ويژگي هاي گفته شده، كمي خاك و كود را مخلوط كنيد، و بعد گودال را پر كنيد. و بعد از سفت كردن با لگد آن را آبياري كنيد.

آب و هواي مورد نياز نهال
اولين گزينه اي كه به شما اجازه كاشت نهال را مي دهد آب و هواي مناسب مي باشد.

نواحي گرم و معتدل و اراضي شني كه آب در آن ها نفوذ مي كند، مناسب براي كاشت نهال پسته است.

نواحي گرم و مرطوب مناسب براي كاشت نهال مركبات  است.

در دشت هاي نسبتا گرم انار و انجير مي توانند كشت شوند.

در مناطق كوهستاني و سردسير براي كشت نهال گيلاس بسيار مناسب مي باشد. و به اشعه زيادي نياز ندارد.

انگور در مناطقي كه اشعه زيادي وجود دارد، مي تواند رشد خوبي داشته باشد.

خريد نهال اصلاح شده
نهال اصلاح شده به معني پيوند زدن دو گونه از گياه با هم مي باشند. در واقع عمليات پيوند با قرار دادن يك قسمت از يك گياه بر روي يك گياه ديگر صورت مي گيرد. اين نوع نهال داراي كيفيت بالاتري مي باشند.

مزاياي خريد نهال اصلاح شده
رشد نهال هاي اصلاح شده نسبت به نهال هاي اصلاح نشده بسيار بيشتر است.

ميزان باروري در اين نهال ها بيسار بيشتر است.

اين نهال ها مقاومت بالايي در برابر آفات مختلف و همچنين تغييرات آب و هوايي دارند.

محصول نهايي نهال هاي اصلاح شده از كيفيت بالاتري برخوردار هستند.

كم شدن هزينه هاي پرداخت شده با افزايش محصول
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۱۴:۲۹ توسط:sabaazad موضوع: نظرات (0)

خريد نهال گردو

خريد نهال گردو اصلاح شده و با كيفيت اساس و پايه احداث باغ مدرن گردو و تجاري محسوب مي شود. وقتي بحث از نهال مي شود، منظور يك درخت جوان تازه است. كه وقتي به باغ انتقال پيدا مي كند، تكامل  خود را كامل مي كند. خريد نهال گردو، پرورش دلار بر روي شاخه هاي سبز شما مي باشد. كه با توجه به شرايط اقليمي و جغرافيايي، اگر زمين كشاورزي شما موارد مورد نياز براي كاشت و برداشت را داشته باشد، مي تواند يكي از سودآورترين و ايمن ترين قدم اقتصادي در كشاورزي و باغداري اعلام شود. كه براي خريد مي توانيد به سايت آرال نهال مراجعه كرده و نهال مورد نظر خود را با عالي ترين كيفيت خريداري نماييد.


نهال گردو
براي رشد يك نهال در باغ بايد تمامي موارد مورد نياز مانند شرايط مساعد و ايده آل در نظر گرفته شود. تا بتواند اين نهال پروسه رشد خود را به طور كامل به پايان برساند. و انتخاب درست رقم گردوي سازگار در زمان خريد نهال گردو با ميزان سودآوري شما از باغ ارتباط مستقيمي دارد. كه براي انتخابي مناسب بايد وقت كافي را بگذاريد. تا بهترين نهال گردو را براي باغتان انتخاب كرده باشيد. براي خريد نهال گردو تنوع زيادي وجود دارد. كه به صورت نهال گردو واصلاح شده، پا كوتاه، پوست كاغذي، كانادايي، آمريكايي، ديرگل، پر محصول و خوشه اي در بازار پيدا مي شود.

يك درخت جوان دو ساله به وسيله باغدار خريداري شده، و به محوطه باغ انتقال داده مي شود. با مديريت و پرورش صحيح باغدار در يك مدت زمان خيلي كوتاه، در يك مدت خيلي كم بين 3 الي 4 سال مي تواند به باردهي اقتصادي دست پيدا كند.

 

درخت گردو از درختاني است كه، تمامي قسمت هاي آن مورد استفاده قرار مي گيرد. از پوسته چوبي و سبز ميوه، برگ ها و چوب تنه درختان نيز مي توان سودآوري داشت. يكي از نقاط قوت خريد نهال گردو و كاشت آن، قدرت رشد عالي درختان، سازگاري با اكثر ارتفاع ها از سطح دريا و مقاومت فوق العاده در برابر اكثر آفت ها و بيماري ها است. و اين مورد باعث كاشت آن در تمامي مناطق كشوررا آسان نموده. و هزينه نگهداري هم نسبت به ساير ارقام ميوه كاهش مي يابد.

ميوه نهال گردو نيز خيلي پرطرفدار مي باشد. كه مردم از گردو به عنوان آجيل در مراسمات و عيدهايشان استفاده مي كنند. يا در پخت برخي غذا ها، كيك، دسر و سالاد از گردو بهره مي برند. و با توجه به قيمت گردو، فروش آن منفعت بسيار بالايي براي باغدار دارد.

قيمت نهال گردو
قيمت نهال بر پايه عوامل متعددي معين مي شود. كه عامل تاثير گذار بر قيمت آن، پايه ي نهال است. كه نهال داري دو پايه مهم پيوندي و بذري مي باشد. كه در زمان خريد نهال گردو به آن دقت كنيد. در پايه ي پيوندي علاوه بر افزايش محصول دهي، درختان گردو عملكرد خوبي از را از خود نشان داده و مي توانند تا سالهاي بيشتري به محصول دهي خود ادامه دهند. اين را هم لازم است بگويم كه، به علت نوع پرورش پايه هاي پيوندي و بذري، قيمت نهال گردو با پايه ي پيوندي بيشتر است.

و نكته دوم سن نهال است، كه در قيمت گذاري آن بي تاثير نيست. نهال هايي كه سن 1 الي 2 دارند، بعد از كاشت بهترين تطبيق پذيري را با خاك باغ شما را داشته و مي تواند رشد بسيار عالي داشته باشند. بعد از سن 2 سالگي درخت وارد دوره بلوغ شده، كه ديگر براي كاشت كمتر مناسب مي باشد. و در اين صورت هزينه آن هم كاهش يافته، و سازگاري با محيط جديد كمتر مي شود.

خريد نهال گردو پيوندي
نمي توان براي همه باغات يك رقم را نام برد. خريد نهال گردو با توجه به شرايط جغرافيايي مكان شما و انتخاب رقم مورد نظر تعيين مي گردد. انواع درخت گردو پيوندي به نسبت ارقام گردو بذري، باردهي به مراتب بالاتر و مقاومت مناسبي هم در برابر بيماري ها و آفت ها، درختان گردو از خود نشان مي دهد. انتخاب بهترين نژاد درخت گردو، مي تواند شما را در رسيدن به بهترين سودهي كمك كند. و فرمول كلي مي تواند جهت پرورش بهترين نوع درخت گردو، خريد نهال گردو پيوندي به نسبت نهال گردو بذري باشد.

شرايط خاك مناسب و آب و هوايي براي كاشت گردو
در زمان خريد نهال گردو و انتخاب آن بايد با توجه به بافت خاك و شرايط آب و هوايي محلي كه زندگي مي كنيد باشد. و اين عوامل را بايد در بازه هاي زماني مربوط به آبياري رعايت كنيد. بر طبق ميانگين، نهال گردو د هر هفته به 10 الي 20 ليترآب نياز دارد.

مكان مورد نظر براي كاشت نهال گردو بايد كاملا در معرض آفتاب باشد. اگر انتخاب شما براي خانه باشد، فاصله مد نظر تا ساختمان در حدود 7.5 متر باشد. تا مشكلي در زمان رشد نهال پيش نيايد.بهتر است نهال  از اوايل پاييز تا انتهاي زمستان كاشته شود. كه البته اين هم به شرايط آب و هوايي محل زندگي، نوع زمين كشاورزي و استفاده از كود مربوط به مواد آلي و حيواني  نيز بستگي دارد.

باردهي نهال در آينده، بستگي به خاك محل كاشت هم دارد.كه اين خاك بايد حاصلخيز، كاملا غني، نيمه سنگين و داراي زهكشي مناسب باشد.تقويت نهال درخت گردو نيازمند كوددهي به طور مكرر مي باشد. اين را هم در نظر بگيريد كه، به ويژه در روزها و ماه هاي اوليه رشد نهال، كه سرعت رشد نهال بيشتر است. در اين زمان كودها داري نيتروژن مانند سولفات آمونيوم توصيه مي شود.

برترين انواع گردو ها براي مناطق آب و هوايي مختلف
گرمسيري: نهال گردو پكان آمريكايي

معتدل: نهال گردو تويسركان، نهال گردو توسرخ

سرد سيري و كوهستاني: نهال گردو چندلر، نهال گردو ژنوتيپ12، نهال گردو اسرائيلي، نهال گردو فرنور


در مورد خواص مغز گردو
وقتي خريد نهال گردو را انجام مي دهيد بايد اين را هم در نظر داشته باشيد كه، مغز گردو، يكي از مغز هاي پر خاصيت و پرطرفدار در بين مردم مي باشد. خواص فوق العاده مغز گردو براي سلامتي مغز، قلب و عروق، پوست و مو و سلامت عمومي بدن باعث استفاده از آن شده است. اين مغزي با ارزش حاوي پروتئين، چربي هاي سالم، فيبر، ويتامين ها و مواد معدني هستند. گردو سرشار از آنتي اكسيدان مي باشد، كه اين آنتي اكسيدان ماده اي است كه، خطر بروز بيماري هاي مزمن مانند بيماري هاي قلبي، سرطان و آلزايمر را كاهش مي دهد.

مفز گردو درسته حاوي چربي مي باشد، ولي حاوي چربي هاي سالم مي باشد. و همچنين گردو منبع خوبي از اسيد آلفا لينولنيك است. يك اسيد چرب امگا3 كه براي سلامت قلب مهم است.

هرس درخت گردو به چند مدل انجام مي شود
قبل از خريد نهال گردو بايد بدانيد هرس درخت گردو چگونه بايد انجام شود. هرس درخت گردو گهنسال يا جوان موضوع مهمي است، كه واجب مي باشد در زمان  احداث باغ گردو آن را آموزش ببينيد. هرس درختان را مي توان عملي جهت اصلاح شاخه هاي اضافي دانست. كه با قطع يا كوتاه كردن شاخه ها، مي توان باعث دوباره جان گرفتن درختان شويد. كه اين كار باعث تابش آفتاب به لايه هاي زيرين شاخه ها شده، و هم براي توازن قدرت تغذيه اي درخت در تمامي شاخه ها به طور يكسان شويد.

هرس درختان به روش هرس زمستانه، هرس ضعيف تابستانه، هرس متوسط، هرس فرم، هرس شديد و هرس باردهي مي باشد. كه بستگي به سن درخت يا نهال و شرايطي كه پيش رو مي باشد، يك روش انتخاب مي شود.

بهترين زمان كاشت بعد از خريد نهال گردو
قبل از خريد نهال گردو يكي از اصول اصلي در موضوع ايجاد باغ گردو، زمان كاشت آن است. يكي از بهترين زمان هاي كاشت بين اواخر فصل پاييز تا اوايل بهار مي باشد. كه به علت شرايط خوب خاك و آب و هوا، مي تواند زمان مناسبي براي كاشت باشد. البته اين را هم بگويم، بهترين شرايط براي كاشت، آب و هواي سرد و كوهستاني مي باشد. منظور از سرما، سرماي استاندارد در مناطق كوهستاني است. زيرا يك محصول با كيفيت از نهال گردو به نور كافي هم نياز دارد.

طبق نظرات كارشناسان بهترين دما، از منفي 20 درجه الي 38 درجه سانتي گراد است. ولي با اين حال در بين انواع مختلف درختان گردو، برخي در برابر سرما از خود مقاومت بيشتري نشان مي دهند. كه در زمان خريد نهال گردو به آن دقت كنيد.
روش مراقبت و نكات مهم در نگهداري خريد نهال گردو
بعد از اينكه بذرها جوانه زدند، قبل از انتقال به محيط اصلي بايد مواردي را در نظر بگيريم. كه اين موارد داشتن خاك اسيدي با زهكشي مناسب، فاصله مناسب بين درختان حدود 7 متر، خاك تركيبي شامل كمپوست، ديوار و ساختمان خاك باغچه، شن، ماسه و آبياري كافي براي پرورش درختان گردو ضروري است.

بهترين كود براي نهال و درخت گردو، كه بعد از خريد نهال گردو بايد خريداري شود، كودهايي داري آمونيوم سولفات است. و زمان بخش كود بر روي خاك در اوايل بهار و يا اواخر زمستان مي باشد. كه بعد از پخش كود آبياري كافي بايد داشته باشند. و از همه مهمتر از بين بردن علف هاي هرز، چمن و گياهان مختلف در اطراف درختان مي باشد. كه اين گياهان مواد مغذي خاك را به خود جذب كرده، و نهال را با كمبود مواد غذايي مواجه مي كنند.

آبياري نهال و درخت گردو هر هفته يكبار در سال اول انجام مي شود، و در سال هاي بعدي مي تواند به دو هفته نيز افزايش يابد.

هرس كردن درختان گردو و حذف شاخه هاي اضافي و شكسته در زمستان، مي تواند باعث نوردهي بهتر و جذب مواد مغذي به تمام نقاط گياه شود.

آب كافي براي درختان الزامي و ضروري مي باشد. زيرا اگر با كمبود آب مواجه شوند، باعث خشك شدن، كوچك بودن و عدم رشد كافي درخت و مغزهاي گردو مي شود.

نهال و درخت گردو به دماي زياد واكنش نشان مي دهد. پس دماي بالاي 42 درجه سانتي گراد براي روزهاي مكرر منجر به سياه و خشك شدن مغزهاي گردو مي شود. در نتيجه سم پاشي ساليانه به دفع انواع آفات كمك زيادي مي كند.


زمان برداشت محصول از درخت گردو
فصل برداشت گردو فصل پاييز مي باشد. كه اين خود هم به عوامل مختلفي مانند شرايط آب و هوايي، محل كاشت، رسيدن پوست و مغز گردو، پوست نازك اطراف مغز و لايه چوبي ميان دو لبه مغز گردو نشانه هايي از زمان برداشت گردو مي باشد.

در زمان برداشت پوست گردوها ترك خورده، مغز رسيده و با رنگ روشن است. و گردوهايي كه هنوز نرسيده اند به سختي از پوسته سبز جدا مي شوند.

در خريد نهال گردو چه زماني ريشه لخت و چه زمان گلداني باشد

گياهان علاقه دارند تا در فصل زمستان به خواب بروند، و به استراحت بپردازند. تا در فصل بهار رشد خوبي را داشته باشند. براي همين در زمستان ريشه گياهان متوجه تغيير مكان خود نمي شوند و در بهار سبز مي شوند. در اين فصل خريد نهال گردو ريشه لخت بهترين موقع است. چون وزن سنگين گلدان و خاك را در حمل و نقل، شما را متوجه هزينه مازاد نمي كند. و بهترين فصل كشت نهال گردو هم مي باشد.

ولي در مقابل خريد نهال گردو گلداني، كه معمولا در فصل تابستان مي باشد. چون ريشه گياه بيدار شده و متوجه تمام تغييرات مي شود. و اگر هوا به ريشه گياه بخورد باعث خشك شدن آن مي شود. در اين فصل به صورت گلداني خريداري شود بهتر است. در عوض هزينه حمل و نقل بيشتر خواهد شد.

كلام آخر

مهمترين ويژگي كه باعث شده نهال گردو در اولويت ديگر نهال هاي ميوه باشد، استقامت و بازدهي آن است. بيشتر سرمايه گذاران و كشاورزان به نهال گردو يك ركن اصلي سرمايه گذاري و تضمين سرمايه خود نگاه مي كنند. نهال ها از تنوع بسيار بالايي برخوردار هستند. در زمان خريد نهال گردو شما ايده آل ترين آن را انتخاب كنيد. براي رشد و پرورش خوب نهال حتما از خاك و كودهاي مناسبي استفاده كنيد. تا براي رسيدن به سود بالا كمك شاياني براي شما داشته باشد. ديگر وقت آن رسيده براي خريد نهال گردو كه بهترين آن در آرال نهال مي باشد سري زده و خريداري نماييد كه خريدي بدون دغدغه و بهترين نهال ها را شامل مي باشد.
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۵۲:۱۷ توسط:sabaazad موضوع: نظرات (0)

خريد نهال بادام

خريد نهال بادام؛ اگر به فكر احداث باغ نهال بادام هستيد يا براي پر كردن جاهاي خالي باغ تان نياز به خريد نهال بادام داريد ولي در مورد نهال بادام، انواع نهال بادام، نحوه خريد نهال بادام و انتخاب نهالستان اطلاعاتي نداريد، تا پايان اين مقاله همراه ما باشيد تا به شما را با اين موارد آشنا كنيم. در اين مقاله موارد زير را مي خوانيد:

نهال بادام
انواع نهال بادام
انتخاب نهال بادام
شرايط آب و هوايي
نوع خاك مناسب براي نهال بادام
آبياري نهال بادام
نور كافي براي نهال بادام
هرس نهال بادام
كود دهي نهال بادام
مزاياي خريد نهال بادام
انواع نژاد هاي بادام
فصل خريد نهال بادام
قيمت خريد نهال بادام

خريد نهال بادام
نهال بادام درختان برگ ريز و مقاوم هستند و در حدود 3 الي 6 متر و در بعضي انواع ممكن است اين ارتفاع تا 12 متر نيز برسد. نهال بادام يكي از نهال هاي با صرفه و مقاوم است كه تقريبا قابليت كاشته شدن در هر منطقه اي را  دارد. دماي مطلوب براي رشد نهال بادام بين 15 تا 30 درجه سانتي گراد است. نهال بادام معمولا پس از 3 سال شروع به باردهي اقتصادي مي كند و پس از 5 الي 6 سال پس از كاشت به باروري كامل مي رسند. نهال بادام جزء درختان پا كوتاه است كه هم ئر نوع خود گرده افشان وجود دارد و هم دگر گرده افشان.
اين نهال مقاومت بالايي در برابر سرما و كم آبي دارد و بسيار مناسب براي كاشت در مناطق سردسير است. برگ هاي نهال بادام به شكل سوزني است و ميوه آن به شكلي كشيده و بيضي مانند است. نهال بادام در انواع زينتي، اقتصادي و دارويي وجود دارند كه بايد در خريد نهال بادام به اين موضوع توجه نماييد. محصولات اين نهال در اواخر تابستان قابل برداشت خواهد بود.

انواع نهال بادام
نهال هاي بادام در دو نوع وجود دارند:
نهال بادام شيرين: اين نوع بادام براي مصارف خوراكي استفاده مي شود.
نهال بادام تلخ: اين نوع قابل خوردن نيست ولي به مقدار خيلي كم ممكن است در تهيه خوراكي ها و نوشيدني ها مصرف شود.

انتخاب نهال بادام
براي انتخاب و خريد نهال بادام ابتدا شرايط آب و هوايي، نوع خاك منطقه خود را بررسي كنيد. تصميم بگيريد نهال بادامي كه در نظر داريد بخريد، جزء ديرگل ها يا زود گل ها است، ميزان باردهي و زمان آغاز باردهي آن را بررسي كنيد. در ضمن بهتر است براي خريد نهال بادام در انتخاب نهالستان دقت فرماييد. مطمئن شويد كه نهالستان مورد نظر معتبر بوده و نهال هاي با كيفيتي دارد و نهال ها را سالم به شما تحويل خواهد داد. و در آخر پس از انتخاب نژاد نهال مورد نظر (كه در ادامه در رابطه با نژاد هاي نهال بادام صحبت خواهيم كرد) اقدام به خريد نهال بادام با مشورت كارشناسان نهالستان نماييد.

احتمالاً بايد با اين واقعيت بسيار مهم شروع كنيم كه بادام در واقع آجيل نيست. آنها در واقع دانه ميوه اي از درخت بادام هستند. مانند گيلاس، هلو و آلو، اين ميوه يك ميوه هسته دار است كه بيروني ميوه گوشتي و درون آن يك هسته دارد.

پس آجيل چيست؟ آجيل هاي واقعي پوسته بيروني سختي دارند (به بلوط يا شاه بلوط فكر كنيد). اگر احساس بهتري در شما ايجاد مي‌كند، دنياي غذا بادام را «آجيل آشپزي» مي‌نامد (تا اين احساس را داشته باشيد كه در آن گنجانده شده است). اما هر چه اسمش را بگذاريد، بادام خوشمزه و مغذي است و ما تا دو هفته آينده طوفان بادام را آماده خواهيم كرد! آتاش نهال و liveeatlearn سعي دارن تمامي نكات را در باره نهال بادام به شما ارائه بدهند پس تا انتهاي اين مقاله با ما باشيد.

شرايط آب و هوايي
بهترين شرايط آب و هوايي براي رشد نهال، تابستان هاي خشك و گرم و زمستان هاي ملايم است. نهال بادام در زمستان مي تواند تا 22- درجه سانتي گراد را تحمل كند، در تابستان نيز تا دماي 35 درجه گرماي هوا براي نهال بادام قابل تحمل است. ولي نهال بادام براي رشد شكوفه ها و تبديل آن ها به ميوه، نياز به دماي گرم تري دارد و در صورت پايين بودن دما شكوفه هايش از بين خواهند رفت. پس نهال بادام پس از گل دهي نبايد در دماي پايين تر از 3 درجه سانتي قرار گيرد. پس بهتر است نهال بادام را در مناطقي بكاريد كه دماي هوا در فصل بهار پايين نباشد.

نوع خاك مناسب براي نهال بادام
بهتر است خاكي كه نهال بادام را مي كاريد، خاك لومي يا شني باشد، همچنين خاك به خوبي زهكشي شده باشد. خاك سنگين و يا رسي و خاك هايي كه زهكشي نشده اند براي كاشت نهال بادام خيلي مناسب نيستند، همچنين بهتر است در زمان كاشت نهال بادام، خاك خيس و مرطوب نباشد.

آبياري نهال بادام
نهال بادام در مقابل كم آبي و خشكي مقاوم است. در صورت كمبود آب و عدم آبياري نهال بادام خشك نخواهد شد ولي باردهي قابل توجهي نخواهد داشت و حتي ممكن است اصلا باردهي نداشته باشد. پس براي باردهي نهال بادام نياز است تا آبياري آن را به طور منظم انجام دهيد، به خصوص در سال هاي اول كاشت نهال، نياز به آب بيشتر بوده و به مرور زمان و بزرگ تر شدن نهال، نياز به آب كاهش مي يابد. اين نكته را فراموش نكنيد كه آبياري بيش از اندازه موجب پوسيدگي ريشه نهال بادام خواهد شد.

نور كافي براي نهال بادام
نهال بادام براي رشد و فتوسنتز و توليد محصول با كيفيت به تابش نور خورشيد نياز دارد، براي اين كه نور كافي به همه نهال هاي بادام برسد، بايد نهال ها را با فاصله استاندارد از يكديگر بكاريد تا مزاحم يكديگر نشوند و نور كافي به همه نهال ها برسد. نهال بادام در هر روز نياز دارد تا 6 ساعت به طور مستقيم در معرض تابش نور خورشيد قرار بگيرد تا گل ها و ميوه هاي آن رشد خوبي داشته باشند. در صورت رسيدن نور كم به نهال بادام، نهال از بين نمي رود ولي در ميزان باردهي آن تاثير مي گذارد و باعث كاهش باردهي نهال بادام مي شود.

 

هرس نهال بادام
هرس به موقع نهال بادام در ميزان توليد ميوه ي‌آن تاثير زيادي خواهد داشت، پس بهتر است هر سال در زمان مشخص يعني اواخر زمستان تا اوايل بهار ( قبل از رويش جوانه ها و شكوفه ها )  نسبت به هرس نهال بادام اقدام نماييد تا با حذف شاخه هاي خشك و اضافه فضاي لازم براي رشد ساير جوانه ها را فراهم كنيد و ميزان بهره وري نهال را بالا ببريد.

كود دهي نهال بادام
ميزان كودي كه به نهال بادام مي دهيد به جنس نهال و سن نهال بستگي دارد، براي داشتن محصول با كيفيت و درختي سالم، بهتر است هنگام كاشت نهال بادام در خاك آن كود بريزيد و پس از آن هر ساله تا زماني كه درخت باردهي دارد نسبت به كوددهي آن ادامه دهيد. كود هاي مورد نياز براي نهال بادام پتاسيم، فسفر، نيتروژن، بور، گوگرد، روي و ... هستند. پتاسيم براي رشد و كيفيت ميوه بادام نياز است، فسفر براي رشد مناسب شاخه ها و برگ هاي نهال، نيتروژن براي كمك به گرده افشاني نهال،  بور و روي نيز در جوانه زني گياه تاثير خواهند داشت. 

مزاياي خريد نهال بادام
نهال بادام ميوه خوش طعم، مقوي و پرطرفداري دارد كه بسيار پرفروش مي باشد.
خريد نهال بادام و كاشت و پرورش آن كار سختي نيست و هزينه بالايي نخواهد داشت.
جمع آوري محصول درخت بادام نيز كار راحتي بوده و نياز به ابزار و وسايل خاصي براي جمع آوري ندارد.
بعد از جمع آوري محصول نيز مي توانيد آن را تا زمان فروش در انبار خودتان نگه داريد و نياز به صرف هزينه براي انبار كردن آن نيست.
در كل خريد نهال بادام به دليل سود بالاي فروش از محصولات آن بسيار به نفع شما خواهد بود.

خريد انواع نهال هاي بادام
نهال بادام نژاد هاي متنوعي دارد كه بايد در هنگام خريد نهال بادام به نژاد آن دقت كنيد تا بتوانيد نژاد مناسب تر با  شرايط تان را انتخاب و خريداري نماييد.

خريد نهال بادام مامايي 
اين نژاد مناسب براي كاشت در مناطق سردسير بوده و رشد آن قوي است. عمر مفيد اين نهال بين 25 تا 35 سال خواهد بود.

خريد نهال بادام سهند
اين نهال استقامت بالايي دارد كه مناسب براي كاشت درمناطق كوهستاني است. اين نهال محصول كشور ايران بوده و كيفيت بالايي دارد. جزء ديرگل ها است و رشد متوسطي دارد.

خريد نهال بادام فرانيس
اين نژاد محصول فرانسه بوده و جزء ديرگل ها و مناسب براي مناطق كم آب و نسبتا گرمسير مي باشد.

خريد نهال بادام حرير
اين نوع جزء نهال هاي ديرگل است. و مي تواند يك مغز يا دو مغز باشد. اين نوع مقاوم به سرما هاي ديررس بهاره است.
خريد نهال بادام نون پاريل: يكي از انواع مرغوب است كه براي اولين بار در آمريكا كاشته شده، پوست نازكي دارد و ارتفاع آن بين 6 تا 8 متر است. حدود 35 تا 60 سال عمر مفيد دارد.
خريد نهال بادام تونو: اين نژاد يكي از انواع كمياب نهال هاي بادام و متعلق به كشور ايتاليا مي باشد. بادام اين نهال داراي پوسته سنگي است و در مناطق سرد و يخبندان سرعت رشد بيشتري دارد. عمر مفيد اين درخت بين 35 تا 45 سال است. نژاد تونو خود بارور بوده و نيازي به گرده افشاني ندارد، از سال دوم يا سوم شروع به باردهي مي كند.

ساير نژادهاي نهال بادام
خريد نهال بادام قرمز: اين نوع جنبه اقتصادي ندارد و فقط در مصارف زينتي و دارويي كاربرد دارد. اين نوع خيلي كمياب بوده و برگ هاي قرمز رنگي دارد و رنگ ميوه آن نيز قرمز است. 
خريد نهال بادام شمشيري: جزء نژاد هاي ديرگل است. داراي گونه هاي ايراني و فرانسوي ست و قدرت باردهي بالايي دارد. مقاوم در برابر بيماري ها و آفت ها است. حدود 30 سال عمر مفيد دارد و پس از دو سال شروع به باردهي مي كند. اين نژاد گرده افشاني بالايي نسبت به ساير نهال هاي گرده افشان دارد.
خريد نهال بادام شكوفه: بادام اين نهال پوست نسبتا سفتي دارد. سرعت و قدرت رشد متوسطي دارد. مقاوم در برابر سرماي بهار است.
خريد نهال بادام اسكندر: اين نژاد از انواع ديرگل بوده و در برابر گرما مقاوم است. و تا 35 سال عمر مفيد دارد.

 

فصل خريد نهال بادام
زمان خريد نهال بادام و كاشت آن به نژاد نهال بستگي دارد. در حالت كلي بهترين زمان براي خريد نهال بادام، فصل پاييز است. معمولا باغداراني كه قصد احداث باغ بادام دارند، قبل از فصل پاييز و كمي زودتر از فصل كاشت اقدام به خريد نهال بادام به صورت عمده مي كنند زيرا به دليل ازدياد خريد نهال بادام در فصل پاييز، ممكن است با اتمام نهال روبرو شوند. سپس بعد از آماده سازي زمين و در ماه آبان يا آذر شروع به كاشت نهال ها مي كنند. گاهي نيز ممكن است برخي باغداران در ماه اسفند اقدام به خريد نهال بادام و كاشت آن كنند. در كل زمان خريد و كاشت نهال بادام، قبل از بيدار شدن جوانه ها انجام شود.

نهال بادام
نهال بادام : يكي از نهال هاي پرطرفدار و مقرون به صرفه نهال بادام مي باشد. نهال بادام به دليل خواص بالا و طعم و مزه ي خوب آن همچنين اقتصادي بودن آن براي كشاورز يا باغدار، بسيار مورد توجه قرار مي گيرد. شما نيز اگر قصد كاشت نهال بادام در باغ داريد و يا اگر تصميم داريد يك باغ بادام احداث كنيد، ولي اطلاعات كافي در مورد نهال بادام نداريد در اين مقاله همراه با ما باشيد تا اطلاعات لازم در مورد نهال بادام به دست آوريد. آنچه در اين مقاله مي خوانيد:

بادام 
مزاياي نهال بادام
مشخصات نهال بادام
مشخصات ميوه نهال بادام
خواص بادام
انواع نژاد هاي نهال بادام
شرايط مورد نياز براي كاشت و رشد نهال بادام
آماده سازي خاك قبل از كاشت
بهترين زمان خريد و كاشت نهال بادام
كاشت نهال بادام
كاشت و مراقبت از نهال بادام
آبياري نهال بادام
خاك مناسب براي نهال بادام
نور كافي 
هرس نهال بادام
كوددهي نهال بادام
مزاياي احداث باغ بادام
قيمت و خريد نهال بادام
نهالستان آتاش نهال
نهال بادام 
نهال بادام از جمله درختان مثمري است كه ميوه ي آن به دليل خوش طعم و پر خاصيت بودن و همچنين سود خوب آن، باغداران زيادي را ترغيب به كاشت اين نهال مي كند. اين نهال انواع مختلفي دارد كه در ادامه به آن ها خواهيم پرداخت.

مزاياي خريد و كاشت نهال بادام
عمر اقتصادي نهال بادام بالا بوده و مقاومت خوبي در برابر سرما دارد. برخي از ارقام نهال بادام وجود دارند كه معمولا متناسب با هر زمين و آب و هوايي هستند. مغز پرخاصيت و پرطرفداري دارد كه فروش آن سود خوبي به همراه خواهد داشت.

مشخصات نهال بادام
اين درخت پا كوتاه بوده و در بيشتر مناطق مي تواند رشد كند ولي بيشتر مناسب كاشت در مناطق سرد است و در اين مناطق رشد بهتري خواهد داشت.
در برابر كم آبي و سرما مقاومت دارد.
شامل انواع خود گرده افشلن و دگر گرده افشان مي شود.
باردهي برخي از انواع نسبت به ساير قابل توجه مي باشد.
برگ هاي نهال بادام به شكل سوزني و داراي شيارهايي دراطراف برگ مي باشد.
شكوفه هاي نهال بادام به رنگ صورتي مايل به سفيد بوده و گل دهي آن فصل بهار مي باشد.
ارقام نهال گردو متفاوت بوده و در انواع زينتي، اقتصادي و دارويي وجود دارند.
بادام اغلب به عنوان يك آجيل در نظر گرفته مي شود، اگرچه از نظر فني ميوه اي است كه توسط درخت بادام توليد مي شود ( Prunus dulcis؛ Prunus amygdalus ). اين گياه بومي شمال آفريقا، غرب آسيا و مديترانه است، اگرچه امروزه بيشتر بادام در ايالات متحده، اسپانيا و ايتاليا كشت مي شود. اين آجيل محبوب به صورت خام يا بو داده خورده مي شود و در انواع غذاها گنجانده مي شود. بادام را در دستور العمل هاي دسر، نان و ساير محصولات پخته شده و همچنين غذاهاي خوش طعم از سراسر جهان خواهيد يافت. شما در آتاش نهال به همراه thespruceeats تمامي مطالب را در باره نهال بادام پوشش داده اند.
 مشخصات ميوه نهال بادام
ميوه نهال بادام داراي دو پوست سبز و پوست چوبي است كه اين دو پوست به راحتي از هم جدا مي شوند.
مغز بادام ارزش غذايي ارزش غذايي بالايي دارد.
ظاهر اين محصول كشيده و به شكل بيضي است.
مغز بادام از يك پوسته نازك و قسمت گوشتي سفيد تشكيل مي شود.
محصول نهال گردو معمولا در اواخر شهريور و اوايل پاييز قابل برداشت است.

خواص بادام
مغز بادام جزء يكي از مفيد ترين و مغذي ترين اجزاء آجيل مي باشد. مغز بادام كاربرد و مصارف زيادي از جمله تهيه روغن، محصولات آرايشي و بهداشتي، خوراكي و ... دارد. نهال بادام در دو نوع شيرين و تلخ وجود دارد كه نوع شيرين آن خوراكي بوده و نوع تلخ آن بيشتر براي مراقبت هاي پوست و مو بوده و هر دوي آن ها خاصيت درماني دارد. مغز بادام حاوي انواع ويتامين ها از جمله ويتامين آ، ويتامين ب، ويتامين اي، انواع پروتئين ها، مواد مغذي، آهن، پتاسيم، فسفر و ... مي باشد.


مغز بادام وجود پتاسيم و چربي هاي مفيد و پروتئين براي سلامت قلب و كاهش بيماري قلبي موثر بوده و همچنين ويتامين اي موجود در آن از حملات قلب پيشگيري مي كند و براي سلامت پوست و مو نيز مفيد است، از خواص ديگر مغزبادام كاهش كلسترول بد، پيشگيري از سرطان، مفيد بودن براي عضلات، كاهش قند خون و پيشگيري از بيماري ديابت و... را مي توان نام برد.. همچنين بادام براي لاغري افرداي كه مي خواهند وزن كم كنند نيز تاثير دارد.

انواع نژاد هاي نهال بادام
نهال بادام انواع مختلفي دارد كه با توجه به شرايط تان مي توانيد بهترين نهال را از نهالستان آتاش نهال انتخاب كنيد.
نهال بادام كاغذي: اين نهال قدرت و استحكام بالايي دارد و سرعت رشد زيادي دارد. اين نوع جزء زود گل ها بوده و عمر مفيدشان حدود 25 الي 30 سال است. اين نهال براي جوانه زدن نياز به يك دوره سرمايي دارد.

نهال بادام مامايي: 
اين نهال براي مناطق سردسير مناسب بوده و رشد آن قوي است. وعمر مفيد آن ها 25 تا 35 سال است.

نهال بادام سهند: 
اين نهال قدرت و استحكام بالايي دارد. جزء نژاد هاي ديررس بوده و دو سال بعد از كاشت شروع به باردهي مي كند.

نهال بادام شكوفه:
ميوه اين نهال معمولا پوست نسبتا سختي دارد. سرعت وقدرت رشد آن متوسط بوده و جزء دير گل ها است.

نهال بادام تگزاس: 
اين نهال ريشه وقدرت قوي دارد و مربوط به كشور آمريكا است. پوست آن سخت و جزء دير گل ها مي باشد. اين نهال مقاوم در برابر بيماري هاي قارچي مي باشد.
نهال بادام تونو: اين نهال نسبتا كمياب بوده و متعلق به كشور ايتاليا است. داراي پوست سنگي و جزء ارقام دير گل است. عمر اقتصادي آن 35 تا 45 سال بوده و مناسب براي مناطق سرما و يخبندان مي باشد.

نهال بادام اسكندر: 
اين نوع مقاومت بالايي در برابر گرما دارد. جزء دير گل ها بوده و پس از دو سال شروع به بار دهي مي كند. و تا 35 سال عمر مفيد دارد.

بادام كاغذي فرانيس:
 اين نوع بادام جزء ارقام ديرگل بوده و در برابر سرما مقاومت خوبي دارد و براي كاشت و پرورش در مناطق سردسير مناسب مي باشد. ميزان باردهي بادام فرانيس بالا بوده و بادام ها به صورت خوشه اي رشد مي كنند. همانطور كه از نام نهال پيداست اين بادام كاغذي بوده و پوست آن به راحتي قابل شكستن است.

نهال بادام شمشيري: 
از ارقام دير گل بوده و قدرت باردهي مناسبي دارد. پس از دو سال باردهي را شروع مي كند و معمولا تا 30 سال به باردهي ادامه مي دهد.

نهال بادام پسته اي: 
قدرت و سرعت رشد اين نهال متوسط بوده و ديررس است. مقاومت بالايي در برابر خشكي و گرما دارد. عمر اقتصادي اين نوع حدود 20 سال مي باشد.

نهال بادام سنگي:
 سطح سفت و سختي دارد، مقاومت بالايي در كم آبي دارد. وجزء دير گل ها است.

نهال بادام ايتاليك:
اين نژاد براي اولين بار در كشور ايتاليا كاشته شد، ارتفاع اين درخت نسبتا زياد بوده و حدود 6 الي 7 متر است و جزء ارقام دير گل مي باشد. 

نهال بادام خوشه اي:
 اين نوع مناسب مناطق سردسير بوده و جزء ديرگل ها مي باشد. باردهي اين نهال به شكل خوشه اي است. از سال دوم به بعد شروع به باردهي مي كند و تا 30 سال عمر مفيد دارد.

نهال بادام كلون: 
اين نهال مربوط به كشور فرانسه مي باشد. از سال دوم يا سوم شروع به باردهي كرده و در سال پنجم به بيشترين مقدار باردهي مي رسد.


شرايط مورد نياز براي كاشت و رشد نهال بادام
گفتيم كه معمولا درخت بادام درختي مقاوم بوده و امكان كاشت در هر شرايطي را دارد. ولي بهتر است براي كاشت با صرفه اقتصادي، قبل از خريد نهال از نهالستان مواردي را رعايت كنيم:

آب و هواي مناسب براي نهال بادام
بهترين آب و هوا براي پرورش نهال بادام مناطق كوهستاني است. در اين مناطق نهال هاي بادام مي توانند سرماي زمستان را تحمل كنند. با باز شدن شكوفه هاي نهال بادام در بهار احتمال يخ زدگي و سرمازدگي در اين مناطق، پايين است. نهال بادام در هر نوع خاكي مي تواند رشد يابد، ولي هر چه خاك مناسب تر باشد، باردهي افزايش مي يابد و همچنين ميوه هاي مرغوب تري برداشت خواهيم كرد.

آماده سازي خاك قبل از كاشت
بهترين خاك براي كاشت نهال بادام، خاك هاي شني، خاك رس و خاك لومي است. بهتر است قبل از خريد نهال از نهالستان ( نهالستان آتاش نهال )كاشت نهال زمين را شخم زده و انواع كود هاي دامي، كمپوست، كود هاي آلي استفاده نماييد.

بهترين زمان خريد و كاشت نهال بادام
نهال بادام معمولا در اواسط پاييز يعني آبان و يا آذر ماه كاشته مي شود. نهال پس از كاشت به خواب زمستاني رفته و در بهار رويش خود را مجددا آغاز مي كند.

كاشت نهال بادام
اگر براي كاشت نهال بادام، از بذر آن استفاده مي كنيد، ابتدا بهتر است بذر را داخل يك پارچه قرار دهيد تا به وسيله حيوانات و حشرات خورده نشود. ولي اگر نهال را به صورت آماده از نهالستان خريداري مي كنيد به ترتيب زير عمل نماييد:
 براي كاشت نهال بادام ابتدا چاله اي به اندازه دو برابر حجم ريشه نهال و فواصل مناسب حفر كنيد.براي عملكرد بهتر نهال داخل چاله كود هايي مانند: كمپوست، فسفات، پرليت و ... ريخته و روي آن لايه اي خاك بريزيد. سپس نهال را به صورتي داخل حفره قرار دهيد كه ريشه نهال بتواند رشد كند. هواي داخل خاك را با لگد كردن آن از بين ببريد زيرا هوازدگي ريشه امكان خشك شدن ريشه را به همراه خواهد داشت. بعد از اتمام كاشت نهال حتما آن را آبياري كنيد تا ريشه نهال رشد خوبي داشته باشد.

كاشت و مراقبت از نهال بادام
با اينكه نهال بادام مقاومت بالايي در برابر سرما، كم آبي، خاك نامناسب و ... را دارد، ولي در مقابل باد آسيب پذير هست. به همين منظور نياز است تا در محدوده باغ از درختان بلندي مانند سرو، چنار و ... استفاده شود تا جلوي باد هاي شديد گرفته شده و از صدمه زدن به نهال بادام جلوگيري به عمل آيد.


آبياري نهال بادام
مورد بعدي در مراقبت نهال بادام آبياري به موقع و كافي آن است. گفتيم كه درخت بادام نسبت به بي آبي مقاوم است ولي براي بازدهي بهتر، در فصول كم آب كه معمولا از اواخر بهار تا اواخر تابستان بهتر است نهال ها را آبياري كنيد. نهال هاي بادامي كه تازه مي كاريد تا زماني كه جوان هستند و ريشه شان محكم نشده را بهتر است روزانه آبياري نماييد و پس از رشد نهال فاصله آبياري را به يك بار در هفته افزايش دهيد.
همچنين در فصول گرم و زمان باردهي نهال بادام، ميزان آبياري را بايد زياد باشد. حجم آب و فواصل آبياري به عوامل ديگري از جمله شرايط آب و هوايي منطقه شما، نوع خاكي كه نهال را مي كاريد، سن نهال و ... بستگي دارد. در نظر داشته باشيد كه بي آب ماندن نهال بادام به مدت طولاني منجر به كاهش ميوه بادام و همچنين كاهش كيفيت ميوه خواهد شد.

خاك مناسب براي نهال بادام
نهال بادام معمولا در همه نوع خاكي رشد مي كند، ولي خاك هاي شني و لومي معمولا مناسب تر هستند. خاك هاي با زهكشي ضعيف و خاك هاي سنگين براي كاشت نهال بادام خيلي مناسب نيستند. همچنين بهتر است از كاشت نهال در خاك هاي سرد و مرطوب اجتناب كنيد.

نور كافي 
همچنين براي باردهي مناسب نهال بادام، بايد نور كافي براي انجام فتوسنتز را در نظر داشته باشيد تا شرايطي ايده آل را براي رشد و محصول دهي نهال بادام ايجاد كنيد. براي اينكه نور كافي به نهال ها و درختان برسد بايد فاصله مناسب براي كاشت آن ها را رعايت كنيد تا شاخه ها و برگ هاي آن ها مزاحم رشد يكديگر نشده و مانع تابش نور خورشيد به يكديگر نشوند.
هرس كردن نهال مورد ديگري ست كه بايد به آن توجه داشته باشيد. سم پاشي و كود دهي مناسب و به موقع از اقدامات ديگر براي مراقبت از نهال است.


هرس نهال بادام
طبق گفته گوگل براي افزايش باردهي نهال بادام، هرس كردن آن نقش زيادي دارد. نهال هاي بادام را طبق اصول و تجربه در هرس، هرس نماييد و شاخه هاي خشك و آفت زده و آسيب ديده را حذف نماييد.
بهترين زمان براي هرس نهال بادام، اواخر فصل زمستان و قبل از رويش بهار است.

كوددهي نهال بادام
ميزان كوددهي نهال هاي بادام بسته به سن و حجم درخت بادام متفاوت خواهد بود. كودهي درخت بادام از زمان قبل از كاشت، بعد از كاشت و در طول رشد نهال تا زمان پيري نهال بادام نياز است. كودهايي كه براي نهال بادام مورد نياز هستند عبارتند از:

كود پتاسيم كه در رشد و كيفيت بادام و همچنين عملكرد بهتر نهال بادام تاثيرگذار هست.
فسفر كه براي هر خاكي نياز است، در صورت كمبود فسفر اندازه رشد شاخه ها و برگ ها كاهش خواهد يافت.
بور و روي كه براي تنظيم متابوليسم گياه و جوانه زني آن مورد نياز است. و كمبود آن باعث ريزش شكوفه هاي نهال خواهد شد.
نيتروژن به گرده افشاني درخت بادام كمك زيادي كرده و باعث افزايش كيفيت محصول آن خواهد شد. معمولا كود نيتروژن را در سه مرحله يعني در ماه هاي بهمن، اسفند، فروردين به خاك اضافه مي كنند.
گوگرد را نيز مي توان به همراه كود حيواني به منظور رشد نهال بادام، اضافه كرد.
مزاياي احداث باغ بادام
همان طور كه اشاره شد نهال بادام در برابر خشكي، كم آبي، سرما مقاوم است. قابليت كاشته شدن در انواع خاك و خاك آهكي را نيز دارد. هزينه احداث يك باغ يا نهالستان بادام پايين است. با افزايش سن نهال بادام، ميزان باردهي اش بيشتر مي شود. نهال بادام نسبت به بيماري ها و آفات مقاوم است. شرايط جمع و ذخيره بادام كار مشكلي نبوده و نياز به صرف هزينه بالا ندارد. امكان صادرات اين محصول نيز وجود دارد.

قيمت و خريد نهال بادام
نهال هاي بادام انواع مختلفي دارند كه هر يك از آن ها قيمت هاي متفاوتي دارند، در نهالستان آتاش نهال نيز قيمت فروش هريك از انواع بادام بسته به نوع و جنس نهال، روش تكثير و پرورش نهال، سن نهال و ... تعيين مي شود. قيمت هاي فروش اين نهالستان بسيار مناسب بوده و همچنين نهال ها نيز از كيفيت بالايي برخوردار هستند. براي مشاهده قيمت هاي فروش نهال بادام مي توانيد وارد سايت آتاش نهال شويد و يا با كارشناسان اين نهالستان تماس بگيريد.
براي خريد نهال بادام يا هر نهال ديگري مي توانيد به صورت حضوري به نهالستان آتاش نهال رفته و نهال مورد نظر خود را خريداري نماييد. اگر در شهر ديگري هستيد و يا فرصت كافي براي رفتن به نهالستان و خريد نهال به صورت حضوري را نداريد، مي توانيد از طريق سايت، سفارش نهال خود را ثبت كنيد. همچنين مي توانيد با شماره هاي درج شده در سايت تماس بگيريد تا كارشناسان ما شما را در خريد نهال راهنمايي نمايند.

نهالستان آتاش نهال
نهالستان آتاش نهال يكي از نهالستان هاي معتبر كشور است. اين نهالستان در شمال غرب كشور واقع شده است و با سابقه و تجربه چندين ساله خود در زمينه توليد و تكثير انواع نهال ها، آماده فروش انواع نهال ها به شما مشتريان عزيز است. مجموعه آتاش نهال به منظور راحتي خريد  اقدام به راه اندازي سايت كرده است تا در هر شهري كه هستيد بتوانيد تنها با يك جست و جو در گوگل وارد سايت آتاش نهال شده و نهال مورد نظر خود را خريداري نماييد.
اين نهالستان انواع نهال و به ويژه انواع نهال هاي بادام را تكثير كرده و پرورش مي دهد، مشاوران و كارشناسان كشاورزي در اين نهالستان سعي در توليد نهال هاي مرغوب و با كيفيت دارند، شما مي توانيد براي خريد و يا مشاوره براي انتخاب و خريد نهال مورد نظر خود و خريد نهال بادام با كارشناسان آتاش نهال تماس بگيريد. 

قيمت خريد نهال بادام 
نهال هاي بادام در انواع مختلفي وجود دارند كه مشخصات و شرايط هر يك از آن ها با ديگري متفاوت است. به همين دليل قيمت خريد نهال بادام ثابت نبوده و براي هر نهال متفاوت خواهد بود. در اصل قيمت نهال بادام به نوع و جنس نهال، سن نهال، روش هاي تكثير و پرورش نهال و عوامل بسيار ديگري بستگي دارد، براي خريد نهال بادام شما مي توانيد به نهالستان ها مراجعه كنيد و از قيمت هاي خريد نهال بادام اطلاع يابيد ولي اين كار بسيار زمان بر بوده و نياز به صرف وقت زيادي دارد تا شما به نهالستان ها برويد و از قيمت هاي نهال بادام مطلع شويد.
به همين منظور مي توانيد وارد سايت هاي نهالستان ها شويد و نهال مورد نظر خود را داخل سايت جست و جو كرده و با مشخصات و ويژگي هاي نهال آشنا شده و قيمت خريد به روز آن را داخل سايت مشاهده كنيد و در صورت نياز نهال را از طريق سايت سفارش دهيد. سايت آتاش نهال يكي از سايت هاي معتبر است كه شما با خيال آسوده مي توانيد خريد نهال خود را انجام دهيد.

نهالستان آتاش نهال
نهالستان آتاش نهال يكي از نهالستان هاي معتبر در شهر مياندوآبؚ استان آذربايجان غربي است كه با سابقه چندين ساله خود در زمينه توليد و فروش انواع نهال ها توانسته جايگاه خوبي را در بين مشتريان خود، پيدا كند. اين نهالستان به دليل مراجعه بالا و راحتي شما عزيزان براي خريد نهال، سايت آتاش نهال را راه اندازي كرده تا مشتريان بتوانند در هر نقطه از كشور كه هستند نهال مورد نظر خود را از طريق گوگل و سايت آتاش نهال سفارش داده و در محل خود تحويل بگيرند.

 

سخن آخر

در اين مقاله با ويژگي هاي نهال بادام و خريد نهال بادام، همچنين زمان خريد آن آشنا شديد. اگر تصميم به خريد نهال بادام گرفته ايد ولي در شهر شما نهالستان مناسب وجود ندارد و يا اگر براي صرفه جويي در زمان، خريد آنلاين را ترجيح مي دهيد مي توانيد با كارشناسان ما در ارتباط باشيد. كارشناسان نهالستان آتاش نهال آماده پاسخگويي به سوالات شما باغداران گرامي بوده و درخواست شما را ثبت خواهند كرد تا در اسرع وقت نهال هاي شما به دستتان برسند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۲۸:۱۴ توسط:sabaazad موضوع: نظرات (0)

ليست قيمت نهال


ليست قيمت نهال 
ليست قيمت نهال : امروز در هر كجاي دنيا كه باشيد. هر نوع ميوه، سبزي، پوشاك، ماشين و ... يك ليست قيمت از محصولات خود دارن. با توجه به تغيير قيمت ها توصيه ميكنيم با كارشناسان فروش آتاش نهال در تماس باشيد. ما مي خواهيم در اين مقاله در رابطه با ليست قيمت نهال و قيمت نهال صحبت كنيم.

 

ليست قيمت نهال چيست؟
ليست قيمت نهال يا همان قيمت نهال يك ليست از انواع ارقام نهال است. مثال از قيمت درخت هاي زينتي و ميوه هاي خشكبار گرفته تا ميوه هاي هم چون سيب، انگور، انار و ... براي هر نوع ميوه اي يك ليست قيمت مورد نياز است مثال قيمت سال هاي اخير و قيمت هاي زمان حال اين ليست قيمت به افرادي كه قصد خريد نهال را دارند بيشتر كمك مي كند و قيمت را به صورت مستقيم و بدون واسطه با مشتريان خود به اشتراك مي گذارد.

ليست قيمت نهال گوجه سبز 
ليست قيمت نهال گوجه سبز كه اين نهال گوجه سبز يكي از پر رونق ترين محصولات كشاورزي اين نهال براي بار اول توسط كشور تركيه پرورش داده شد و كم كم در خاورميانه پخش شد و امروزه در كشور ما نيز رقم كاشت نهال گوجه سبز تركيه بالا رفته است. و ليست قيمت آن در اكثريت نهالستان ها قابل مشاهده است اما ليست قيمت نهال گوجه سبز 

ليست قيمت نهال بادام
ليست قيمت نهال بادام يا همان فاكتور قيمت نهال بادام بستگي به نوع نهال بادام دارد مثال قيمت نهال بادام كاغذي قطعا بيشتر از قيمت نهال بادام معمولي خواهد بود چرا؟ چون نهال بادام ماغذي هم پوست نازكي دارد و هم ميوه بادام كاغذي بزرگ تر از هر بادام ديگه اي است و حتي تعم آن نيز نسبت به بقيه ارقام نهال فرق مي كند. پس متوجه شديد كه قيمت نهال بادام بسته به نوع نهال متفاوت است. البته نه تنها موارد ذكر شده بلكه ريشه دار بودن نهال سند دار بودن نهال نيز خيلي در قيمت ليست نهال تعثير دارد.

ليست قيمت نهال صنوبر
ليست قيمت اين نهال بسته به جنس و نوع نهال متفاوت است مثلا شايد قيمت نهال صنوبر پاكوتاه 200000تومن باشد اما نهال صنوبر اصل ارتفاع زيادي به خود ميگيرد كه قيمت آن از نهال صنوبر پاكوتاه قطعا بيشتر خواهد بود. چرا كه نهال صنوبر اصل مزاياي زيادي دارد امروز در صنعت چوب، كاغذ، ام دي اف و خيلي چيز هاي ديگه مورد استفاده قرار ميگيرد. پس ليست قيمت نهال صنوبر نيز نسبت به جنس خود و نوع خود متفاوت است.

بدليل به روز رساني ليست قيمت نهال لطفا با كارشناسان ما تماس بگيريد
تخفيفات جشنواره بهاره 

 

 

ليست قيمت نهال در نهالستان
ليست قيمت نهال در نهالستان ها متفاوت است. چون هر نهالستان بسته به خرج و مخارجي كه ميگذارد ليست قيمت نهال هاي خود را تعييين مي كند. اما آتاش نهال تمامي نهال هاي خود را به قيمت روز دنيا و زير نظر سازمان جهاد كشاورزي به فروش مي رساند چرا كه آتاش نهال بزرگ ترين و معتبر ترين نهالستان كشور شناخته مي شود.

ليست قيمت نهال گردو
نهال گردو يك درخت بسيار پر طرف دار و محبوب است اما چون محبوب است حتما ليست قيمت آن بالا نيست. ليست قيمت نهال هم بستگس به نوع نهال دارد. چرا كه گردو يك ميوه بسيار مهم است و بايد در انتخاب آن دقت كرد. ليست قيمت نهال گردو كاغذي و با كيفيت قطعا با ليست قيمت نهال گردو ريز خيلي فرق دارد. اما بايد بگم كه براي چند تومن پول گردوي ريز را انتخاب نكنيد و پيشنهاد ميكنم گردو هاي پاكوتاه و كاغذي را براي كاشت و خريد خود انتخاب كنيد. 

ليست قيمت نهال به چه نكاتي بستگي دارد
هزينه خريد نهال بسته به نوع نهال كاملا متفاوت است. مثال قيمت نهال پسته با قيمت نهال انگور متفاوت است و ليست هاي جداگانه اي دارند. البته نه تنها به نوع نهال امروزه قيمت نهال به نهالستان هم بستگي دارد! مثال شما شايد از يك نهالستان نهال انگور را به قيمت 100هزار تومان خريد كنيد. اما بعد از يك مدت مي بينيد كه يك نهالستان ديگر همان نهال انگور را به قيمت 70هزار تومان به بازار ارضه مي كند.
 

 

مهم ترين نكات ليست قيمت نهال
بعضي از مخاطبان به يك سري از نكات توجه نداشته و بعد ها دچار مشكل مي شوند مثال توجه داشته باشيد ليست قيمت نهال ها بايد طبق آخرين بروز رساني به شما اعمال شود به زبان ساده گاهي اوقات ليست قيمت نهال را چك مي كنيد. و مثال : قيمت نهال سيب را 20 هزار تومان نوشته است اما شما روز بعد به سايت مراجعه مي كند و همان نهال را با قيمت 30 هزار تومان خريداري مي كنيد. دليل  اين كه قيمت فروش با قيمت ليست نهال يكي نيست اين است كه ليست قيمت نهال آن سايت با قيمت روز بروز نشده است.

انواع نهال را با تخفيفات ويژه نوروز 1403 اينجا ببينيد
ليست قيمت نهال ميوه
ليست قيمت هر نهال بسته به نوع نهال متفاوت است البته امروزه قيمت نهال ها بيشتر به خود نهال بستگي دارد. يعني نهال سالم باشه، ريشه هاي خوب داشته باشه از طرف نهالستان سند دار باشه و به اين صورت ليست قيمت نهال ميوه بسته به خود نهال متفاوت ميشه. ببين عزيزان ليست قيمت نهال ها بسته به نوع و جنس نهال متفاوت است مثال : خب قطعا قيمت نهال پسته گران تر و بيشتر از نهال سيب است.

ليست قيمت نهال گل محمدي
نهال گل مهمدي خوراكي كه از قديم تا به امروز بوده و بسيار مورد استفاده قرار ميگيرد يكي از بهترين نهال هاي مركبات محسوب مي شود. ليست قيمت اين نهال اين گونه تعريف مي شود كه هر چد نهال گل محمدي اصيل تر و در فصل برداشت گل بيشتري بدهد ليست قيمت آن متفاوت مي شود. براي مثال گل محمدي بيخار قطعا ليست قيمت آن با گل محمدي خار دار متفاوت است چرا كه گل محمدي خار دار در هنگام برداشت كار كشاورزان و باغداران را بخاطر خار هاي كه دارد سخت مي كند اما گل محمدي بي خار به راحتي گل هايش چيده مي شوند و اين باعث نوسان قيمت بين گل محمدي بي خار و خاردار مي شود.
 

 

ليست قيمت نهال سيب
ليست هاي قيمت نهال سيب نيز بسته به نوع نهال سيب متفاوت است. مثلا سيب معموي زرد با سيب قرمز دماوند خيلي متفاوت است پس وقتي ميوه آنها از نظر كيفيت متفاوت باشد پس قيمت آنها نيز متفاوت است. اگر شما قصد خريد سيب داريد و از ليست قيمت آن خبر نداريد. ميتوانيد براتي با كارشناسان ما تماس بگيريد و قيمت هر ميوه اي را كه بخواهيد به شما بدهند.

ليست قيمت نهال انگور 
ليست قيمت نهال انگور بستگي به نهال انگور دارد. مٍليست قيمت نهال انگور ياقوتي قطعا با انگور سردشتي و يا انگور زرد اروميه متفاوت است.
پس اگر ميخواهيد از قيمت نهال انگور با خبر شويد بايد اول نوع انگور خود را انتخاب و بعد براي خريد اقدام كنيد اگر اطلاعات بيشتري در مورد ليست قيمت نهال مي خواهيد مي توانيد با كارشناسان ما تماس بگيريد.

مزاياي ليست قيمت نهال
ليست قيمت نهال از مزاياي زيادي برخوردار است مثلا خوبه كه كاربر اول از قيمت چيزي كه ميخواد بخره با خبر باشه. ليست قيمت نهال مزاياي زيادي از جمله:
•    دسترسي به قيمت را به راحتي به كاربران مي دهد.
•    قيمت به خوبي و به راحتي قابل مشاهده است.
•    قيمت تمامي نهال ها را پوشش مي دهد.
•    فروشنده را از قيمت بي خيال مي كند.

ليست قيمت نهال كاج 
كاج مطبق با نام هاي زيادي شناخته مي شود از جمله كاج نورفولك يا كاج اندز نيز شناخته مي شود. ارتفاع نهال سرو مطبق در حيات وحش به 60 متر نيز ميرسد و شاخه هاي آن نيز به 80 سانت الي 1 متر منبع اصلي اين درخت در نورفولك واقع در استراليا مي باشد.باغ داران حرفه اي بايد در هرس كردن اين درخت ها حرفه اي باشند در غير اين صورت بيش از حد رشد خواهد كرد كه اين رشد باعث شكستن شاخه ها و بي فورم شدن درخت مي شود ليست قيمت اين نهال نيز بسته به نوع و سنو سال نهال متفاوت است.

ليست قيمت نهال ليموترش
امروزه باغداران و كشاورزان همگي به دنبال سود از كسب و كار باغ داري يا نهالستان خود هستند از آنجايي كه بهترين نهال هاي ليموترش بهترين سود دهي را دارند پس بايد در انتخاب نهال ليموترش و نهالستان خود دقت كنيد چرا كه تعثير به سزايي بر روي سود دهي شما دارد. ليست قيمت نهال ليموترش نيز بسته به انتخاب كشاورزان و باغداران متفاوت مي شود .البته مسئله فقط انتخاب يك نهال ليموترش خوب نيست نگهداري درست و رشت صحيح هم قابل توجه است! يعني فقط خريد نهال ليموترش خوب و با كيفيت و با يك ليست قيمت ارزان خريدن كافي نيست! شما بايد در نگهداري نوع اب دهي، كود دهي، و سم پاشي نيز توجه و خلاقيت بسياري به خرج دهيد تا نتيجه درستي بگيريد.

 

ليست قيمت نهال زيتون 
نهال زيتون سياه از قديم تا به امروز بوده و جايگاه خود را حفظ كرده چرا كه در كتاب هاي مقدس نيز از زيتون سياه نام برده اند زيتون سياه در ايالات متحده سر چشمه گرفته و بيشتر در آنجا مورد استفاده قرار ميگيرد البته مي توان گفت: روسيه و فلستين اولين كشور هاي بودند كه نهال زيتون سياه را كشف كردند و براي اولين بار از آنجا سرچشمه گرفته است. نهال زيتون سياه بسيار حساس است و در برابر سرما و يا گرماي بيش از حد دوام نمي آورد، اما ليست قيمت زيتون سياه مانند ديگر ميوه ها و نهال ها نيست چون ما در مورد خود نهال زيتون سياه صحبت مي كنيم نه نهال زيتون يعني يك محصول نه دسته بندي پس قيمت و ليست قيمت نهال زيتون سياه متفاوت و نوسان ندارد كاملا يك قيمت البته يك قيمت بروز دارد.

فروش فوق العاده نهال صنوبر با قيمت استثنايي تا 10 ارديبهشت

ليست قيمت نهال پسته 
ليست قيمت نهال هاي پسته بسته به نوع پسته كاملا متفاوت است. امروزه پسته را ميتوان گران ترين آجيل ايران دانست چرا كه سود بسياري در برداشت پسته است و به همين دليل قيمت هر كدام يك از ارقام نهال پسته با يك ديگر متفاوت است. و اينكه پسته ها قيمت آنها براي اين متفاوت است چون بعضي از پسته ها براحتي از پوستشان جدا مي شوند و اكثر ليست قيمت ها به اين دليل متفاوت است.

عوامل مؤثر در تعيين ليست قيمت نهال
از مهمترين عواملي كه در تعيين قيمت نهال ميوه نقش دارند، مي توان به موارد زير اشاره كرد:

ميزان عرضه و تقاضاي نهال
طبق قانون عرضه و تقاضا در علم اقتصاد چنانچه تقاضا براي محصولي زياد باشد و عرضه آن محصول پايين باشد،‌ قيمت آن افزايش مي يابد. پس طبيعي است با افزايش تقاضا براي نهال ميوه و عرضه پايين آن، قيمت نهال افزايش خواهد يافت. با افزايش عرضه و ثابت ماندن تقاضاي نهال ميوه، قيمت آن كاهش مي يابد.

خريد مستقيم و بي واسطه از نهالستان
خريد نهال به صورت بي واسطه و مستقيم از نهالستان ها باعث مي شود به دليل حذف واسطه ها و كاهش هزينه هاي حمل و نقل قيمت پاييني داشته باشد. مزيت ديگري كه اين نوع خريد داريد اين است كه مي توان به اطلاعات فني و نحوه نگهداري نهال پي برد و از نظرات كارشناسان اين حوزه استفاده كرد.

تغييرات نرخ ارز
اگر در فرآيند توليد نهال از بذرهاي وارداتي استفاده شود ويا نهال ميوه وارداتي باشد، تغييرات قيمت ارز تاثير مستقيمي بر ليست قيمت نهال خواهد داشت. در صورتي كه ارزش ارز خارجي نسبت به ارزش ارز داخلي افزايش يابد، قيمت نهال ميوه نيز افزايش خواهد يافت.

تورم
از عوامل اقتصادي مهم كه تاًثير فراواني بر قيمت نهال دارد، مي توان به تورم اشاره كرد. هزينه هاي توليد نهال مانند هزينه نيروي انساني و ابزار و تجهيزات كاشت با تورم رابطه مستقيمي دارند. در نتيجه با افزايش اين هزينه ها قيمت نهال نيز افزايش مي يابد.

نوع نهال از نظر مثمر يا غير مثمر بودن
نهال هاي مثمر به دليل داشتن ارزش اقتصادي بالاتر و قابليت توليد ميوه از قيمت و ارزش بالاتري برخوردار هستند.

نحوه تكثير يا توليد نهال
هر اندازه در توليد يا تكثير نهال از روش هاي نوين، كشت بافتي، اصلاح شده و با كيفيت در توليد آن استفاده شود، قيمت بيشتري خواهد داشت. نوع پايه نيز در نهال هاي پيوندي بر قيمت آن مؤثر است.

ميزان سازگاري نهال با شرايط محيطي
هر اندازه يك نهال بتواند خود را با شرايط اقليمي و آب وهوايي متفاوت سازگار كند، بر ارزش و قيمت آن افزوده مي شود.

بهترين نهالستان از نظر ليست قيمت
امروزه نهالستان هاي بي شماري خود را بهترين مي دانند. اما پيشنهاد ما به شما آتاش نهال است. اتاش نهال با 20 سال سابقه در زمينه فروش بيش از 300 نوع نهال يكي از بهترين و معتبرترين نهالستان هاي كشور محسوب مي شود. ليست قيمت هاي نهال آتاش نهال با قيمت جهاني نهال يكي بوده و به صورت انلاين قابل مشاهده مي باشد.
 

 

خريد آنلاين نهال
براي خريد آنلاين نهال مي بايست وارد سايت نهالستان آتاش نهال شده و در قسمت دسته بندي مي توانيد انواع نهال هاي تجاري را انتخاب كرده و هر كدام از نهال هاي كه مورد نظر داريد را انتخاب كرده و مي توانيد تمامي ويژگي هاي مورد نياز را مطالعه كرده و مي توانيد نهال بادام مورد نظر خود را خريداري كنيد. حد زماني كه براي نهال خريداري شده كه به دستتان برسد نياز به زمان كمي دارد. براي خريد آنلاين نهال هاي ، نهالستان آتاش نهال مي توانيد از تيم كارشناسان و متخصصان حرفه اي نهالستان آتاش نهال كمك هاي لازم را دريافت كنيد.
همچنين براي پرسش و پاسخ درباره رسيدگي به نهال هاي آتاش نهال مي توانيد از تيم حرفه اي آتاش نهال كمك دريافت كنيد. يك مطلب جالب، براي اطلاع از پيش فروش نهال ها و همينطور براي اطلاع از تخفيفات نهال هاي بادام، نهالستان آتاش نهال مي توانيد از سايت آتاش نهال بازديد فرماييد.

خريد حضوري نهال
براي خريد حضوري نهال بادام مي توانيد به نهالستان آتاش نهال به صورت مستقيم مراجعه كرده و نهال هاي بادام مورد نظر را با توجه به تمامي نياز هاي نهال هاي بادام اطلاعات مورد نظر را در نظر گرفته و با توجه به موقعيت مكاني باغستانتان مي توانيد نهال بادام خود را خريداري كنيد. خريد حضوري از خريد آنلاين كمي راحت تر مي باشد. به دليل اينكه به صورت حضوري مي توانيد تمامي نهال هاي موجود و نهال هاي موررد نظر را مشاهده كرده و سوالات و راهنمايي هاي لازم را در خصوص رسيدگي و مراقبت هاي نهال هاي بادام را در اختيار داريد.

كلام آخر

در اين مقاله هر آنچه را كه در رابطه با ليست قيمت نهال نياز بود را آموختيم . اگر به دنبال خزيد نهال و يا قيمت بروز نهال هستيد مي توانيد وارد صفحه اصلي ما شويد و يا با كارشناسان ما در آتاش نهال تماس بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۲۵:۳۹ توسط:sabaazad موضوع: نظرات (0)

خريد نهال ميوه


خريد نهال ميوه
خريد نهال ميوه، اگر قصد خريد نهال ميوه را داريد ولي نمي دانيد يك نهال ميوه خوب چه ويژگي هايي دارد و نمي دانيد بايد آن را از كجا تهيه كنيد، توصيه مي كنيم اين مقاله را تا انتها مطالعه كنيد تا شما را در خريد نهال ميوه راهنمايي كنيم. آتاش نهال با بيش از چندين سال در زمينه خريد نهال و خدمات نهال با بهترين مهندسين و كارشناسان مربوطه در خدمت شما عزيزان مي باشد نهالستان اتاش نهال بهترين ها را براي شما آماده كرده است پس اگر براي نهال و يا خريد نهال اطلاعات كافي نداريد تا اخر اين مقاله با ما همراه باشيد! در ادامه مي پردازيم به:

 

 

خريد نهال ميوه
اگر ما اكنون بخواهيم بگيم فلان نهال بهترين نهال ميوه است قطعا سخت در اشتباه هستيم چرا كه بهترين نهال از نظر هر كشاورز بسته به زمين و خاك آن منطقه متفاوت است. اما باز هم يك سري از كشاورزان بهترين نهال را براي زمين و موقعيت مكاني خود خريداري كنند! چرا كه انتخاب بهترين نهال و خريد آن نهال براي كاشت بسيار دشوار است. پس تا اخر اين مقاله با ما باشيد تا بتوانيد به راحتي خريد نهال خود را انجام دهيد.

 

فروش اينترنتي نهال ميوه
امروزه باغداران و كشاورزان همگي به دنبال سود از كسب و كار باغ داري يا نهالستان خود هستند از آنجايي بهترين نهال ها بهترين سود دهي را دارند پس بايد در انتخاب نهال و نهالستان خود دقت كنيد چرا كه تاثير بسزايي بر روي سود دهي شما دارد. البته مسئله فقط انتخاب يك نهال خوب نيست نگهداري درست و رشد صحيح هم قابل توجه است! يعني فقط خريد نهال خوب و با كيفيت كافي نيست! شما بايد در نگهداري نوع اب دهي، كود دهي، و سم پاشي نيز توجه و خلاقيت بسياري به خرج دهيد تا نتيجه درستي بگيريد.

به نقل از ايسنا : 

طلاي سبز، نهال اصلاح شده گردو، از سال دوم حداقل باردهي 10 كيلو
خريد نهال ميوه انلاين
خريد نهال ميوه امروزه يكي ديگر از مهم ترين عوامل شناخته شده در سرتا سر جهان است همان طور كه قبلا هم گفته شد قطعا شما اگر بدانيد چه نهال در منطقه شما بهتر رشد و مي كند و ميوه هاي با كيفيت تري مي دهد سريعا اقدام به خريد آن نهال خواهيد كرد ولي خب بايد بدانيد چه نهالي رو انتخاب كنيد؟ خب براي انتخاب نهال درست و البته مناسب با منطقه خود بايد نكات زير را رعايت كنيد. 

اول بايد شرايط گرمايي و آب و هواي منطقه رو در نظر بگيريد
 بايد كساني كه نهال را در آن منطقه كاشته اند را بررسي كنيد
خاك خود را آزمايش كنيد و مورد برسي قرار دهيد!
 در آخر نهال مورد نظر خود را انتخاب كنيد!
توجه داشته باشيد كه بايد در انتخاب نهال و خريد نهال خود دقت كافي رو داشته باشيد!
نقل از تابناك :
يكي از نهال هاي پولساز كشاورزي ايران
زمان خريد نهال ميوه و كاشت آن
زمان خريد نهال به خود شخص شما بستگي دارد اما بهترين زمان براي خريد نهال ميوه اول اسفند ماه است! چرا؟ چون در اسفند ماه خارج از بحث خريد بهترين زمان براي كاشت نهال ميوه نيز است! چرا اسفند ماه بهترين زمان براي كاشت نهال است؟ خب به گفته متخصصان در اين زمينه نهال زماني كه خواب است بايد كاشته شود و هنگامي كه از خواب بيدار مي شود ريشه هاي خود را در خاك ببيند به نهال انرژي بيشتري مي دهد و سريعا رشد مي كند. پس زمان خريد و كاشت نهال بايد در اسفند ماه باشد!

بهترين مكان از نظر كاشت نهال 
به گفته كارشناسان بهترين مكان براي كاشت نهال ميوه بسته به نوع نهال متفاوت است! مثال نهال سيب بايد در آب هواي معتدل و سرد سير كاشته شود منظور سرد سير اين است كه حداقل در آن مناطق در زمستان برف ببارد و باران هاي بهاري داشته باشد! و از نظر خاك نيز بايد خاك آن محل براي كاشت نهال سيب قوي و نياز زيادي به كود هاي شيميايي نداشته باشد!
اما براي كاشت پسته بايد در زمين هاي شور و مناطق گرم سير كاشته شود چرا كه پسته بسيار ظريف است و در مناطق سرد سير رشد نمي كند! در ادامه بيشتر با شرايط مورد نياز براي كاشت و رشد هر نهال صحبت خواهيم كرد.

 

نكات مهم كاشت و خريد نهال ميوه
قبل از خريد نهال ميوه نياز تا ابتدا وضعيت منطقه خود را بررسي نماييد و كاملا با آن شرايط آشنا باشيد، پس از اينكه تمام شرايط مورد نياز براي كاشت و پرورش يك نهال را بررسي كرديد، به بررسي ويژگي هاي نهالي كه براي خريد و كاشت مد نظر داريد بپردازيد، براي اطلاع از شرايط لازم براي كاشت و رشد هر نهال مي توانيد به مقالات موجود در سايت آتاش نهال مراجعه كنيد و يا مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هر نهال با كارشناسان و مشاوران اين نهالستان تماس بگيريد. پس قبل از خريد نهال ميوه حتما نكات مهم كاشت و خريد نهال ميوه رو بايد در نظر بگيريد چرا كه اهميت زيادي دارند!
در ادامه به شرايط كلي مورد نياز هر نهال كه قبل از خريد نهال ميوه بايد به آن ها توجه كنيد مي پردازيم:

بررسي وضعيت خاك
يكي از مهمترين عوامل براي كاشت و رشد مناسب نهال و باردهي مطلوب و با كيفيت نهال، نوع خاكي است كه نهال را در آن مي كاريد. خاكي كه نهال را در آن مي كاريد بايد زهكشي شده باشد، خاصيت اسيدي و يا خاصيت قليايي آن را بررسي كنيد و ببينيد كه آيا نهالي كه براي كاشت انتحاب مي كنيد قابل كاشته شدن در خاك قليايي است يا اسيدي. برخي از نهال ها به دليل اينكه ريشه هاي آن ها آب دوست است و نياز دارد كه هميشه خاك آن مرطوب باشد ولي برعكس برخي از نهال ها در خاك هاي مرطوب و يا خاك هاي هميشه خيس نمي توانند دوام بياورند و ريشه هاي آن ها پوسيده مي شود.

مرطوب ماندن خاك به همان بافت خاك مربوط مي شود كه اگر خاك زمين شما سنگين باشد تا مدت زيادي آب را در خود نگه مي دارد. پس مورد مهم ديگر در تعيين نوع خاك بافت خاك است، خاك منطقه شما ممكن است بافت سبكي داشته باشد، در اين صورت شما بايد دنبال نهال هايي باشيد كه براي كاشت در بافت سبك و نرم مناسب اند و اگر بافت خاك منطقه شما نيمه سنگين و يا سنگين بود، در اين صورت بايد نهال هايي را كه با كاشته شدن در خاك سنگين مشكلي ندارند و يا نهال هايي را كه حساسيت به نوع خاك ندارند، بكاريد.

بررسي وضعيت آب وهواي منطقه
هر نهالي براي رشد مناسب تر و نتيجه دهي مطلوب تر، نياز دارد كه در محدوده دمايي و شرايط آب و هوايي خاص به خودش كاشته شده و رشد كند. شايد بخواهيد نهالي كه مناسب براي مناطق گرمسير است را در يك منطقه سردسير بكاريد، در اين صورت طبيعي است كه نهال شما و زحمات و هزينه هاي شما از بين برود. در بعضي موارد يعني در برخي از نهال ممكن است نهال شما از بين نرود و دماهاي پايين و يا خيلي زياد را تحمل كند و همچنان زنده بماند و شما به اين اميد كه روزي اين درخت ميوه خواهد داد، به پرورش نهال ادامه دهيد، ولي بايد به شما بگوييم كه نهال اگر در شرايط آب و هوايي مخصوص به خود كاشته نشود، امكان دارد كه سالم بماند ولي نمي توان انتظار باردهي از آن را داشت.

پس قبل از خريد نهال ميوه، شرايط آب و هوايي مورد نياز نهال را بررسي كنيد تا نهالي كه مناسب براي كاشت در مناطق سردسير است را اشتباها در يك منطقه گرمسير نكاريد كه در ‌فصول گرم، دماي زياد باعث سوختن و از بين رفتن درخت نشود. همچنين اگر نهالي را كه مناسب براي مناطق گرمسير است را در يك منطقه سردسير بكاريد، سرماي هوا موجب يخ زدن نهال شما خواهد شد. پس بهتر است هر نهالي را متناسب با شرايط آب و هوايي خاص خودش بكاريد.

 

 بررسي نوع آب دهي و آبياري
بيشتر نهال ها براي ادامه حيات و روند رشد خود نياز به آب دارند، همچنين آب كافي در طعم و آبداري ميوه تاثير زيادي دارد. اگر در مناطق خشك و كم آب هستيد بايد سراغ نهال هايي برويد كه در صورت نبود آب هم آسيبي نمي بينند و به رشد خود ادامه مي دهند، توجه كنيد كه ممكن است اين نهال ها به مرطوب بودن خاك و آب زياد حساس باشند كه در اين صورت ريشه هاي نهال پوسيده خواهند شد. پس نهالي كه براي رشد به آبياري منظم نياز دارد، در صورت عدم آبياري به موقع خشك مي شود. حال اگر در مناطق كم آب هستيد نهالي را انتخاب كنيد كه امكان رشد با آب كم را داشته باشد.

بررسي ساير نكات مهم خريد نهال ميوه
در نظر گرفتن نهالستاني كه از آن خريد مي كنيد!
بررسي نهال ميوه كه آيا ريشه دارد يا نه يا نهال زخمي شده است
بررسي كيفيت محصولات نهالستان!
بررسي مجوز هاي نهالستان!
بررسي اعتبار نهالستان و ...
ويژگي هاي يك نهال خوب
اگر مي خواهيد نهالي كه مي خريد خوب و سالم باشد و در آينده ميوه و محصول مرغوب و باكيفيت توليد كند، بايد هنگام خريد به نكاتي دقت كنيد، در اين بند از مقاله ويژگي هايي كه يك نهال خوب دارد را به شما مي گوييم تا خريد نهال ميوه را با توجه به اين ويژگي ها و نكات انجام دهيد.
همان طور كه اشاره شد يكي از عوامل مهم براي كاشت و رشد نهال، توجه به شرايط آب و هوايي ست، پس نهالي كه انتخاب مي كنيد بايد با شرايط منطق سازگاري داشته باشد، جوانه هاي نهالي را كه مي خواهيد بخريد، بررسي كنيد تا سالم باشند، بهتره نهالي كه انتخاب مي كنيد يك تنه و بدون انشعاب باشد. همچنين مهم است  كه نهال بدون پيچ خوردگي باشد، زيرا اين پيچ خوردگي ها ممكن است در آينده موجب پوسيدگي درخت شود.

بهترين نهالستان براي خريد نهال ميوه 
يك نهالستان خوب يك سري ويژگي هايي دارد كه برخي از اين ويژگي ها را مي شماريم تا شما را در انتخاب يك نهالستان خوب براي خريد نهال ميوه راهنمايي كنيم. 
يك نهالستان معتبر بايد مجوز بهداشت و مجوز از جهاد كشاورزي داشته باشد. بهتره نهالستاني كه براي خريد نهال ميوه انتخاب مي كنيد، فروش نهال رو با ضمانت انجام بده تا در صورت نا سالم بودن نهال يا ساير مشكلات نهال شما رو تعويض كنه، اين ويژگي بيشتر در خريد اينترنتي نهال اهميت خواهد داشت. بهتر است به نهالستاني اعتماد كنيد كه نهال هاش شناسنامه دار باشند. همچنين اگر قصد خريد اينترنتي نهال را داريد بهتر است سوابق نهالستان را بررسي كنيد و مطمئن شويد كه نهال ها از كيفيت لازم برخوردار بوده و به صورت سالم به دست تان خواهد رسيد.

خريد نهال نخستين گام در جهت احداث باغي پر رونق
امروزه ممكن است باغداري شغلي پر دارمد باشد. يا حتي براي سرگرمي. ولي در هر صورت نياز است، مقدمات اوليه انجام آن فراهم شود. مثل مكان مناسب براي احداث باغ، وجود خاك مناسب، آگاهي از نياز غذايي درختان موجود در باغ، وجود آب كافي براي آبياري باغ و برطرف شدن نياز آبي درخت، اقليم مناسب و ... مي توان اشاره كرد.
براي احداث يك باغ مهم ترين اصل اوليه، خريد نهال است. چون اگر اين امر به درستي انجام شود، باغي كه در دستتان است تجاري خواهد بود. و درغير اين صورت، حتي عوامل تاثير گذار ديگري هم باشند. باغ احداث شده شما از بين مي رود. پس براي خريد نهال فاكتورهاي زيادي وجود دارد كه چندتاي ان ها را نام مي بريم.
سلامت نهال، ظاهري سالم، ريشه سالم، قدرت سازش نهال با منطقه مورد نظر، ارتفاع مناسب از سطح دريا، زمان گلدهي نهال، سن نهال، محل توليد نهال، ميزان باردهي نهال، عمر مفيد نهال، قيمت نهال، و... اشاره كرد.

اساس تعيين قيمت نهال 
يكي از فاكتورهايي كه بايد به آن توجه كنيد قيمت نهال است. و حتي مي شود گفت، برخي از باغداران به اشتباه تنها بر اساس قيمت نهال اقدام به خريد نهال مي كنند. اما لازم است بدانيد، عوامل مختلفي است كه بر قيمت نهال تاثير مي گذارد. كه به برخي ازآن ها مي پردازيم.
كيفيت نهال، روش توليد نهال، محل توليد نهال، نوع و رقم نهال، مقاومت نهال به آفات و بيماري هاي مختلف

فروش نهال در كدام مراجع انجام مي شود
بايد حتما تحت نظارت سازمان هاي مربوطه انجام شود، تا نهال هاي توليدي داراي كيفيت مناسب باشند. فروش نهال با توجه به نياز جامعه باغداري و در فصل و زمان مناسب انجام گيرد. بايد در مكاني مناسب انجام شود، تا نهال ها به دليل قرا گرفتن در شرايط نامناسب محيطي مانند مكان هايي كه شرايط دمايي مناسبي ندارند و يا فضاهاي كم نوري دارند، دچار آسيب نشوند. و قدر رشد خود را از دست ندهند. هنگام ارئه قيمت به خريدار بايد قيمتي منصفانه و متناسب با كيفيت نهال باشد. و حتما قيمت نهال تحت نظارت سازمان هاي قيمت گذار باشد. 

بهترين نهالستان
 پيشنهاد ما به شما نهالستان آتاش نهال است! چرا كه اين نهالستان تمامي مجوز هاي رسمي را دارا بوده و 24 ساعته كارشناسان فروش آن در حال پاسخ گويي به مشتريان خود هستند! و براي كاربران و مخاطبان خود ارزش بسياري قائلند توجه داشته باشيد نهالستاني كه به مشتريان خود اهميت مي دهد پس قطعا به نهال هاي به دست كاربران خود مي دهد هم اهميت بسياري مي دهد چون نهال براي كاربر مهم ترين مسئله در رابطه با خريد نهال ميوه است!
پس اگر قصد خريد نهال ميوه داريد مي توانيد براي خريد نهال ميوه به صورت حضوري به اين نهالستان مراجعه نماييد و يا اگر در شهرهاي ديگر هستيد و امكان سفر و خريد نهال ميوه حضوري براي تان مقدور نيست، مي توانيد نسبت به خريد نهال ميوه و يا خريد نهال هاي زينتي با يك جست و جو در گوگل وارد سايت آتاش نهال شويد و نهال مورد نظر خود را انتخاب و خريداري نماييد و يا با كارشناسان ما تماس بگيريد تا سفارش شما را ثبت و در اسرع وقت ارسال نمايند.


خريد نهال ميوه با توجه به ويژگي ظاهري
انتخاب و خريد نهال ميوه با توجه به ويژگي هاي ظاهري نياز به تخصص و تجربه كافي دارد. در ادامه به برخي از اين ويژگي ها اشاره مي كنيم تا در انتخاب و خريد نهال با مشكلي مواجه نشويد. نبايد بر روي تنه درخت هيچ گونه خراشيدگي يا شكستگي باشد. بدنه نهال را به دقت بررسي كنيد كه كاملاً صاف باشد. يك نهال خوب، نهالي است كه داراي جوانه هاي سالم و كافي باشد. در زمان خريد نهال ميوه  توجه داشته باشيد كه جوانه ها نبايد از خواب بيدار شده باشند. بهترين زمان براي كاشتن نهال ها زماني است كه نهال  ها در دوره خواب هستند.

خريد نهال ميوه و توجه به ويژگي ظاهري
ريشه سالم به اين معني است كه هيچ گونه علامت غير طبيعي مانند پارگي، آفت، سفيدك بر روي ريشه نباشد. پس دقت كنيد ريشه هاي نهال درخت كاملاً سالم و طبيعي باشند و حالت چنگ زدگي نداشته باشند. همچنين ريشه ها را از نظر سوختگي و سرما زدگي نيز بررسي كنيد. نهال ها را از نظر آفات و بيماري ها به دقت بررسي كنيد. برخي از آفات به حدي ريز و همرنگ درخت هستند كه به راحتي قابل مشاهده نيستند.  پس تمامي قسمت هاي نهال را با دقت كافي بررسي كنيد.

به نقل از خبرگزاري مهر:

فروش نهال فقط ۳۵ هزار تومان به صورت اقساط در آتاش نهال 
نوع بسته بندي نهال عامل ديگري است كه در انتخاب بهترين نهال كمك كننده است. نهال ها بايد به شكلي درست و در زمان مناسب بسته بندي شوند. بررسي شناسنامه نهال، تطبيق رقم بسته بندي با سفارش خود، توجه به كارت سلامت و كارت قرنطينه از مواردي هستند كه نبايد در خريد نهال ميوه فراموش شوند. نهال هاي پر ريشه، داراي شاخه هاي متعدد با ظاهري صاف و كشيده بهترين نهال براي خريد هستند. چرا كه اين نوع نهال ها زودتر و بهتر به بار مي نشينند. توجه به اين ويژگي ها و رعايت موارد فوق باعث مي شود نهال هاي سالم و استانداردي را انتخاب كنيد.

كلام آخر

شما اگر به دنبال خريد نهال ميوه هستيد بايد يك نهالستان معتبر انتخاب كنيد! آتاش نهال با چندين سال سابقه كار در زمينه خريد و فروش نهال و عرضه مستقيم محصولات خود آماده براي خدمت گزاري به شما عزيزان مي باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر براي خريد نهال ميوه و يا راهنمايي براي خريد نهال با كارشناسان ما در آتاش نهال در ارتباط باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۲۱:۰۶ توسط:sabaazad موضوع: نظرات (0)

نهالستان


نهالستان
نهالستان: اگر يك باغ داريد و يا يك حياط بزرگ داريد، براي زيباسازي فضاي حياط و باغ خود و يا براي توليد ميوه هاي هاي ارگانيك براي مصارف خودتان يا توليد ميوه براي سودآوري، حتما راهتان به نهالستان خواهد افتاد. ولي مهم است نهالستاني كه براي خريد نهال انتخاب مي كنيد ويژگي هاي يك نهالستان خوب را دارد يا خير. در اين مقاله ما مي خواهيم يك نهالستان خوب را توصيف كنيم و انواع نهالستان ها را براي شما معرفي كنيم. پس اگر قصد خريد نهال يا گياهي را از نهالستان ها داريد ولي تجربه كافي در انتخاب نهالستان نداريد، اين مقاله را تا پايان مطالعه كنيد تا با نهالستان، انواع آن، ويژگي هاي يك نهالستان خوب و ... آشنا شويد. آن چه در اين مقاله مي خوانيد:

نهال
نهالستان كجاست؟
خزانه
تكثير نهال در نهالستان
زمينه هاي تخصص نهالستان ها
انواع نهالستان ها
تقسيم بندي نهالستان ها از نظر فروش
دسته بندي نهالستان ها از نظر زمان
تقسيم نهالستان ها بر حسب تاسيسات آبياري
برنامه ريزي براي تاسيس يك نهالستان
وظايف مدير نهالستان
خريد نهال آماده براي كاشت
فروش نهال ها
خريد نهال خوب از نهالستان
خريد اينترنتي نهال 
مزاياي خريد اينترنتي از نهالستان
انتخاب نهالستان براي خريد نهال
نهالستان آتاش نهال

نهالستان
در ابتدا بهتر است شما را با تعريف نهال آشنا كنيم، نهال يك درخت كوچك است كه از پرورش يك دانه گياه به وجود مي آيد. رشد يك نهال با جوانه زدن بذر آغاز مي شود، به عبارت ساده تر نهال يك بذر، پاجوش و يا قلمه است كه با مراقبت ها و كارهاي لازم و رشد كافي به يك درختچه يا نهال تبديل مي شود. معمولا نهال را در اواخر اسفند مي كارند و آبياري به موقع و نور آفتاب مناسب آن را پرورش مي دهند.

نهالستان كجاست؟
نهالستان مكاني با وسعت زياد است كه بذرها يا پاجوش و قلمه ها را براي پرورش نهال در آن جا كاشته و تكثيرمي كنند و پرورش مي دهند. بيشتر اين گياهان مربوط به باغباني، جنگلداري و كشاورزي و باغداري هستند. 

خزانه
خزانه يك زمين بزرگ در نهالستان است كه بذرها مثمر و غيرمثمر يا قلمه ها را براي تبديل به نهال، ابتدا بذرها را با فاصله هاي كم در آن جا مي كارند و مراقبت هاي لازم را انجام داده و آن ها را پرورش مي دهند. پس از رشد كافي بذر ها و تبديل آن ها به نهال هاي كوچك، آن ها را به زمين اصلي منتقل مي كنند. 

تكثير نهال در نهالستان
هر نهال بسته به نوع و جنس نهال در هر نهالستاني به روش هاي مختلف مي تواند تكثير شود. از جمله روش هاي تكثير نهال عبارتند از بذرافشاني، قلمه زني، پاجوش، خوابانيدن، پيوند زني و ساير روش ها. معمولا نهالستان ها از بين اين روش ها، نهال ها را با استفاده از بذر و يا قلمه زدن تكثير مي كنند كه اين روش ها رايج تر بوده و تقريبا براي تكثير انواع نهال ها مناسب است. عمل پيوند زدن نيز معمولا پس از رشد يك نهال براي توليد يك ميوه مرغوب آن را به يك نهال ديگر پيوند مي زنند.

تكثير با بذر
در اين روش بذر يا دانه هايي از نهال را در فصل بهار و به صورت خطي در خاك مي كارند و با روش هاي لازم و در شرايط مخصوص پرورش داده و تبديل به نهال مي كنند. در اواخر فصل زمستان قبل از اينكه نهال ها جوانه بزنند به خزانه بعدي انتقال مي دهند.

خوابانيدن
اين روش تكثير راحت بوده و نياز به صرف هزينه زيادي نيست. در اين روش قسمت هايي از ساقه را كه در حال رشد است داخل خاك قرار مي دهيم و بخش از آن را با خاك مي پوشانيم، پس از مدتي اين قسمت از ساقه كه داخل خاك قرار گرفنه است ريشه مي دهد، سپس اين قسمتي را كه ريشه داده است از ساقه جدا مي كنيم و آن را براي ادامه رشد به محل مورد نظر انتقال مي دهيم. اين روش براي تكثير هر نوع نهالي مناسب نبوده و نمي توان همه نهال ها را با اين روش تكثير كرد. به همين دليل اين روش خيلي مرسوم نبوده و در نهالستان ها كم تر از اين روش استفاده مي شود.

قلمه زني
در اين روش براي تكثير گياه يا نهال، از برگ يا قسمت هاي مختلف ساقه استفاده مي شود. در اين روش قسمتي از ساقه كه براي قلمه زني انتخاب مي كنيد، مهم است كه از كدام قسمت ساقه انتخاب مي شود و در سرعت ريشه زايي تاثير خواهد داشت. در اين روش قلمه انتخاب شده را در خاك مي كارند و پس از ريشه دادن به خزانه بعدي منتقل مي كنند.

پيوند زدن
عمل پيوند زدن نيز معمولا پس از رشد يك نهال براي توليد يك نهال با كيفيت براي محصول دهي مرغوب آن را به يك نهال ديگر پيوند مي زنند. پيوند زدن شرايط و مراحلي دارد كه در مقالات ديگر راجع به اين موضوع صحبت كرده ايم.

ليست قيمت نهال پايين تر از بازار شگفتي سال 1403 اينجا كليك كنيد 

زمينه هاي تخصص نهالستان ها
هر نهالستاني ممكن است در يك زمينه خاص فعاليت كند و يا همزمان در چند زمينه فعاليت داشته باشد، در زير با زمينه هاي فعاليت نهالستان ها آشنا مي شويد:

تكثير گياهان كوچك
در اين نهالستان، گياهان كوچك يا ريشه هاي لخت را تكثير كرده و به نهالستان هاي ديگرمي فروشند.

پرورش گياه خاص
برخي از نهالستان ها فقط در زمينه پرورش يك نوع گياه تخصص دارند و فقط يك نوع گياه يا نهال را پرورش مي دهند. مانند گياهان سايه دار 

توليد نهال
 برخي از نهالستان ها انواع خاصي از نهال يا پيوند را با روش هاي گفته شده ( روش هاي تكثير ) براي اهدافي مانند درختان ميوه براي باغ ها يا درختان چوبي براي جنگلداري ها توليد مي كنند. نهالستان آتاش نهال نيز يكي از توليد كننده هاي انواع مرغوب نهال هاست.

صادرات
 برخي ديگر به صورت فصلي ذخاير را توليد مي كنند و آنها را براي صادرات به مناطق سردتر يا به مناطقي كه آفات فصلي مانع از رشد نهال يا گياه در اول فصل مي شوند.

انواع نهالستان ها
نهالستان هاي گياهان زينتي: در اين نهالستان درختچه هاي زينتي وانواع گل ها را براي اهداف نمايشي رشد مي دهند و همانطور كه از نام آن پيداست گل هايي كه جنبه تزئيني دارند، پرورش داده مي شوند.
نهالستان ميوه: نهالستاني كه در آن نهال ها و پيوند هاي ميوه رشد مي دهند.
نهالستان سبزيجات: در اين نهالستان نشاء هاي كلم، گل كلم، گوجه فرنگي و ... پرورش داده مي شود.
نهالستان گياهان دارويي: در اين نهالستان گياهان با ارزش اقتصادي بالا، گياهان كمياب و دارويي تكثير مي شوند.
نهالستان درختان جنگلي: در اين نهالستان گياهان مفيد براي كاشته شدن در جنگل ها، توليد مي شوند.
نهالستان مختلط: نهالستاني كه ممكن است از هر نوع گياه يا نهال را پرورش دهد.


تقسيم بندي نهالستان ها از نظر فروش
نهالستان ها از نظر فروش محصولات معمولا به دو گروه تقسيم بندي مي شوند، در زير با اين تقسيم بندي آشنا شويد:

عمده فروش
 نهالستان هاي عمده فروش معمولا نهال ها يا گياهان را در مقادير بالا توليد و به نهالستان هاي كوچك تر، مراكز باغ و ... مي فروشند. اين نهالستان ها قلمه هاي ريشه دار يا بدون ريشه يا گياهان و... از مزارع يا ساير نهالستان ها تهيه كرده و آن را در تعداد بسيار بالا پرورش مي دهند.

خرده فروش
نهالستان هاي خرده فروش نيز معمولا نهال ها را براي عموم مردم از جمله باغ هاي كوچك و يا حياط خانه كه به تعداد كم مورد نياز است، مي فروشند. 

دسته بندي نهالستان ها از نظر زمان
نهالستان موقت: نهالستان موقت فقط براي برآوردن نياز يك فصل يا يك پروژه خاص فعاليت مي كند. به طور مثال براي توليد نشاء سبزي و يا پرورش دادن نهال هاي جنگلي براي كاشت در يك منطقه خاص، مي توان از نهالستان هاي موقت استفاده كرد.
نهالستان دائمي: اين نهالستان ها به طور مداوم يك گياه يا نهال را تكثير و توليد مي كنند. در نهالستان هاي دائم گياه مادر به طور دائم موجود است.

به نقل از خبرگزاري مهر:

فروش نهال فقط ۳۵ هزار تومان به صورت اقساط در آتاش نهال قيمت 1398 را در سال 1403 پرداخت كنيد

تقسيم نهالستان ها بر حسب تاسيسات آبياري
طبق گفته گوگل نهالستان ها بر اساس تاسيسات آبياري به دو گروه دسته بندي مي شوند. نهالستان بر اساس تاسيسات آبياري به دو گروه نهالستان خشك و نهالستان مرطوب دسته بندي مي شوند كه در ادامه با آن ها آشنا شويد.

نهالستان مرطوب
 اين نهالستان ها در مناطقي كه داراي آب فراوان هستند، قرار مي گيرند. در اين نهالستان ها معمولا بستر بذر 25 الي 35 روز قبل از كاشت آماده باشد. براي بستر بذر، بايد زميني انتخاب شود كه هم آبياري و هم زهكشي آن قابل كنترل است، زمين بايد حاصلخيز و عاري از نمك باشد. سطح بستر بايد چند بار شخم زده شود و سطح آن را صاف كنند. سپس زماني كه زمين به وضعيت نرم رسيد، بذر را طي شرايط و اصول خاص كاشته و پرورش مي دهند.

نهالستان خشك
  اين روش در شرايط ديم و در مناطقي كه آب كافي براي استفاده از بستر مرطوب نيست، انجام مي شود. از مزايا و معايب نهالستان خشك مي توان به موارد زير اشاره كرد:

مزاياي نهالستان خشك
نهال را با تامين آب محدودي مي توان پرورش داد.
كشيدن بذرها و نهال ها از خاك راحت تر است و نهال ها به هم نمي چسبند.
نهال ها مقاوم هستند و تا حدودي مي توانند در برابر شرايط نامطلوب، مقاومت كنند.
نهال ها در نهالستان خشك سريع و به مقدار فراوان پرورش داده مي شوند.
معايب نهالستان خشك
آماده سازي نهالستان ممكن است زمان بر باشد.
براي انواع خاك ها به خصوص خاك هاي شني و رسي سفت، مناسب نيست.
نرخ بذر مورد نياز بالاتر است.
نهال ها معمولا نازك و باريك هستند.
برنامه ريزي براي تاسيس يك نهالستان
فردي كه اقدام به ايجاد يك نهالستان مي كند، ابتدا بايد بر اساس نوع گياه و مدت زمان نياز براي پرورش آن نوع نهالستان را تعيين كرده و با توجه به نوع نهالستان مكان مناسبي را براي تكثير و توليد گياهان انتخاب نمايد. براي انتخاب يك مكان خوب براي نهالستان بهتر است بهتر است به اين نكات توجه كنيد: 

نزديك جاده و نزديك به يك زيستگاه باشد.
آب وهواي آن مناسب باشد.
در منطقه اي نباشد كه هميشه سايه است، مكاني انتخاب شود كه نور آفتاب كافي دارد.
امكانات آبياري خوب و وضعيت خاك آن خوب باشد.

وظايف مدير نهالستان
گياهانؚ نهالستان پس از بيرون آمدن از بذر و يا پرورش يافتن از منابع ديگر، نياز به مراقبت و توجه دارند، عموما گياهان يا نهال ها در محيط باز و طبيعت پرورش مي يابند و بايد بتوانند با شرايط محلي روبرو شوند. اين وظيفه و هدف يك پرورش دهنده نهالستان تجاري است كه بايد شرايط مناسبي را براي رشد و نمو گياهان نهالستان فراهم نمايد. كار اصلي يك مدير نهالستان بايد در بر گيرنده ي تمامي عمليات از زمان ظهور گياهچه هاي جوان تا زماني كه به طور كامل رشد كرده و يا براي پيوند در باغ ها آماده مي شوند، باشد.

خريد نهال آماده براي كاشت
شايد به اين فكر باشيد كه بخواهيد خودتان نهال مورد دلخواهتان را تكثير كرده و پرورش دهيد. تكثير نهال توسط خودتان مراحل و شرايطي دارد كه حتما بايد با اين مراحل و اصول تكثير نهال آشنا باشيد. در اين قسمت از مقاله درباره اين موضوع صحبت مي كنيم كه بهتر است تكثير نهال را خودمان انجام دهيم و يا آن را به صورت نهال آماده از نهالستان خريداري نماييم.
براي تكثير نهال، ابتدا شما بايد بذر يا قلمه را تهيه و آماده نماييد. براي تهيه قلمه شما بايد با اين كار آشنا باشيد و بدانيد كه قلمه را از كدام قسمت گياه يا درخت تهيه كنيد. همچنين بايد با روش تكثير و پرورش با بذر آشنا باشيد. در صورت نابلد بودن تمام هزينه و وقت شما به هدر خواهد رفت و در آخر نيز نهالي نخواهيد داشت.
در نهالستان ها كارشناسان و مهندساني كه كاملا كاربلد هستند مشغول به فعاليت و تكثير انواع نهال ها هستند. در نهالستان ها، انواع نهال ها را با روش مربوطه تكثير مي كنند. نهال هايي كه در نهالستان ها تكثير مي شوند معمولا از كيفيت خوبي برخوردار هستند و شما با خريد نهال آماده شانس بيشتري براي داشتن يك درخت پربار و مرغوب خواهيد داشت. نهال ها در نهالستان ها به دست كساني  توليد مي شوند كه در اين زمينه تجربه كافي دارند و به طور كاملا تخصصي با روش هاي تكثير هر نوع نهال آشنا هستند.
زماني كه خودتان مي خواهيد نهال را تكثير كنيد، مدت زمان زيادي بايد صبر كنيد تا نهال شما آماده كاشت در زمين شود. ولي هنگامي كه نهال را از نهالستان خريداري مي كنيد، ديگر نيازي به صبر كردن نداريد و پس از خريد نهال مستقيما مي توانيد آن را در زمين بكاريد.
پس براي صرفه جويي در زمان و هزينه ها بهتر است نهال مورد نظر خود را از نهالستان معتبر تهيه نماييد. 

فروش نهال ها
نهال ها در نهالستان ها، معمولا داخل گلدان ها قرار داده مي شوند، يا آن ها را نايلون پيچ و نهال را با ريشه لخت به فروش مي رسانند.

خريد نهال خوب از نهالستان
براي اينكه يك نهال به نتيجه برسد و در آينده بتوانيد از ميوه ها و محصول آن استفاده كرده و لذت ببريد، نيازاست تا هنگام خريد در انتخاب نهال مورد نظر خود دقت نماييد. در اين قيمت ويژگي هايي كه يك نهال خوب بايد داشته باشد را مي شماريم:

قبل از هر چيزي براي خريد نهال براي كاشت در باغ يا حياط خود، بهتر است شرايط آب و هوايي و نوع خاك و آب و ... را بدانيد و طبق شرايط منطقه خود، نهالي را انتخاب كنيد كه با شرايط منطقه شما سازگار باشد.
نهالي كه مي خريد بهتر است مقاومت خوبي در برابر آفات داشته باشد.
هنگام خريد نهال به سن نهال توجه داشته باشيد، بهتر است نهالي كه مي خريد 1 تا 2 ساله باشد، زيرا هر چه سن نهال كم تر باشد در محيط جديدي كه كاشته مي شود زودتر سازگار مي شود.
نهال سالم يك تنه بوده و چند شاخه نيست.
جوانه هاي يك نهال خوب، قوي بوده و سالم است.
ظاهر نهال بايد سالم و بدون بيماري و آفت باشد.
نهال مورد نظر نبايد پيچ خوردگي يا گره خوردگي داشته باشد، زيرا اين پيچ خورگي ها در آينده ممكن است باعث پوسيده شدن درخت يا سوختگي آن شود.
يك نهال خوب و سالم شناسنامه و گواهي سلامت دارد.
براي اينكه نهال مورد نظر شما اين ويژگي ها را داشته باشد و همچنين به شما امكان مقايسه و انتخاب نهال را بدهد، بهتر است به دنبال يك نهالستان مطمئن مانند نهالستان آتاش نهال باشيد.
خريد اينترنتي نهال 
امروزه با توجه به فعال بودن تجارت الكترونيك و گسترش كسب و كارها از طريق فروش هاي آنلاين، نهالستان ها نيز از ورود به  حوزه ي فروش آنلاين جا نمانده اند و با ايجاد سايت براي نهالستان خود فروش نهال را در سطح كشور گسترش داده اند. وجود سايت و فروش آنلاين نهال علاوه بر مزايايي كه براي صاحب نهالستان دارد، مزايايي را نيز براي مشتريان و خريداران نهال به همراه دارد.
با توجه به شرايط آب و هوايي مختلف در هر نقطه از ايران، هر نهالستاني با توجه به شرايط منطقه خود روي تكثير و توليد نهال سازگار با همان منطقه، تمركز دارد. و حتي ممكن است در مناطقي نهالستان خوب وجود نداشته باشد، در هر صورت زماني كه شخصي قصد خريد يك نهالي خاص را دارد كه در نهالستان هاي منطقه وجود ندارند، آن شخص مجبور به سفر به شهرهاي ديگر براي خريد نهال مورد نظر است. ولي با وجود سايت، نهالستان اين امكان را به خريدار مي دهد كه بدون نياز به صرف زمان بيشتر و سفر به شهرهاي ديگر، بتواند نهال مورد نظر خود را از سايت تهيه كرده و در محل تحويل بگيرد.
مزاياي خريد اينترنتي از نهالستان
معمولا نهالستان ها در خارج شهر قرار دارند و شما براي خريد نهال به طي مسافت زياد و صرف وقت زيادي براي خريد نهال، نياز داريد. ولي هنگام خريد از اينترنت و سايت نهالستان، مي توانيد بدون مراجعه به نهالستان، نهال مورد نظر خود را از سايت سفارش دهيد.
ممكن است هنگام خريد حضوري نهال از نهالستان، شما مسافت زيادي را تا نهالستان مي رويد، ولي ممكن است نهال مورد نظر شما در آن نهالستان موجود نباشد و يا تمام شده باشد. در اين صورت تمام هزينه و وقت شما به هدر رفته و نهالي نيز نخريده ايد و مجبور هستيد به نهالستان هاي مختلف سر بزنيد تا نهال مورد نظرتان را پيدا كنيد. ولي هنگام خريد از سايت نهالستان به راحتي مي توانيد از موجود بودن نهال ها مطمئن باشيد و به تعدادي كه نياز داريد نهال را خريداري نماييد.
قيمت هاي فروش نهال ها در هر زمان و در هر نهالستاني ممكن است تفاوت داشته باشد. شما با مراجعه به يك نهالستان تنها از قيمت هاي نهال هاي آن نهالستان مي توانيد مطلع شويد، و حتي ممكن است نهالستاني كه شما رفته ايد نهال ها را به قيمت بيشتري بفروشد. در اين صورت ممكن است شما از خريد نهال منصرف شويد. ولي با مراجعه به سايت شما مي توانيد قيمت انواع نهال ها را با يكديگر و با قيمت فروش ساير نهالستان ها مقايسه كرده و  در آخر با توجه به هزينه اي كه براي خريد نهال كنار گذاشته ايد مي توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد.
با خريد اينترنتي از يك نهالستان معتبر مطمئن هستيد نهال هايتان به موقع و سالم به دستتان خواهند رسيد. در صورتي كه نهال ها آسيب ببينند و سالم به دستتان نرسند، مي توانيد نهال ها را به نهالستان بازگردانيد و نهال جديدتر براي تان ارسال كنند.
ممكن است شما قبل از انتخاب و خريد يك نوع نهال نياز داشته باشيد تا ابتدا اطلاعاتي ( مانند شرايط مورد نياز براي رشد نهال، مشخصات و باردهي نهال و ... ) به دست آوريد. در اين صورت مي توانيد مشخصات مربوط به هر نهال را در سايت مطالعه نموده و با هر يك از نهال ها آشنا شويد، همچنين مي توانيد با كارشناسان نهالستان در ارتباط باشيد تا شما را در انتخاب و خريد نهال مورد نظر راهنمايي نمايند. 
در خريد اينترنتي نهال شما انواع بيشتري از نهال ها را مشاهده مي كنيد، در خريد حضوري ممكن است تنها نهال هايي كه مد نظرتان است را مشاهده كنيد و زمان كافي براي آشنايي و ديدن ساير نهال ها وجود نداشته باشد. پس با مراجعه به سايت نهالستان ها با انواع نهال ها آشنا شويد و مناسب ترين آن را انتخاب نماييد.
انتخاب نهالستان براي خريد نهال
براي خريد يك نهال با كيفيت ابتدا بايد در انتخاب نهالستان دقت داشته باشيم، در زير بخشي از ويژگي هاي يك نهالستان خوب را آورده ايم:

در هنگام انتخاب يك نهالستان توجه داشته باشيد كه نهالستان معتبر بوده و داراي مجوز از وزارت كشاورزي باشد.
نهالستاني را انتخاب كنيد كه تجربه كافي در اين زمينه داشته باشد و بتواند شما را در انتخاب نهال راهنمايي كند.
براي خريد نهال با قيمت مناسب تري بهتر است سراغ نهالستاني برويد كه توليد كننده است.
به نحوه ي ارسال آن ها توجه كنيد و مطمئن شويد كه نهال هايتان سالم به دستتان خواهد رسيد.
بهتر است نهالستاني را انتخاب كنيد كه ضمانت برگشت نهال را به شما بدهد.

نهالستان آتاش نهال
نهالستان آتاش نهال يكي از نهالستان هاي داراي اعتبار در استان آذربايجان غربي است كه بهترين مهندسان كشاورزي  در آن فعاليت دارند و اين نهالستان تحت نظر وزارت جهاد كشاورزي انواع نهال هاي مثمر و غير مثمر را توليد و عرضه مي نمايد.
اين نهالستان  به منظور تسهيل در خريد سايت آتاش نهال را راه اندازي كرده تا شما مشتريان بتوانيد از طريق گوگل وارد سايت آتاش نهال شده و اقدام به خريد نهال دلخواه خود نماييد. اين نهالستان تمام ويژگي هاي لازم براي يك نهالستان خوب و معتبر را دارد و شما با اطمينان مي توانيد خريد نهال خود را انجام دهيد و به موقع در محل مورد نظر نهال هاي خود را تحويل بگيريد. 
نهالستان آتاش نهال در شهر مياندوآب در جنوب شرق استان آذربايجان غربي واقع شده است. اين نهالستان در طول چندين سال سابقه و تجربه در زمينه تكثير و توليد انواع نهال ها و گياهان، اكنون به عنوان يكي از محبوب ترين نهالستان ها در شمال غرب ايران شناخته مي شود. براي خريد هر نوع نهالي و يا اطلاع از قيمت نهال ها، همچنين دريافت اطلاعات در مورد نهال و مشاوره درباره ويژگي هاي نهال، با كارشناسان ما در آتاش نهال تماس بگيريد تا شما را راهنمايي كنند.

خريد نهال از نهالستان آتاش نهال
نهالستان آتاش نهال تمام ويژگي هاي گفته شده براي يك نهالستان خوب را دارد. در اين قسمت به طور كلي مزاياي خريد نهال از نهالستان آتاش نهال را مي شماريم:

تحويل به موقع
با خريد ازنهالستان آتاش نهال، مي توانيد مطمئن باشيد كه نهال در زمان گفته شده و در سريع ترين زمان به دستتان خواهد رسيد. نهال ها ممكن است با استفاده از پايانه هاي اتوبوس راني و باربري ها، وانت ها، كاميون ها و ... ارسال شود. روش ارسال نهال ها بستگي به حجم و تعداد نهال ها، شهري كه نهال قرار است ارسال شود و ساير موارد بستگي دارد.

بسته بندي مناسب
نهالستان آتاش نهال، نهال ها را به بهترين صورت و ضد ضربه بسته بندي كرده و با روش مناسب ارسال مي كند. 

تضمين كيفيت و سالم رسيدن نهال
نهالستان آتاش نهال به منظور سابقه و شهرتي كه دارد، سعي مي كند تا با كيفيت ترين نهال ها را به صورت سالم در محل شما تحويل دهد. تا اين سابقه خود را حفظ نمايد و همچنان در بين مشتريان محبوب بماند. پس اين نهالستان با توجه به سابقه اي كه دارد نهال هاي شما را سالم و بدون خشك شدن ريشه ها يا شكستن آن ها، ارسال مي نمايد.

قيمت مناسب
قيمت فروش نهال ها به مواردي بستگي دارد كه هر نهالستان بر اساس ويژگي هاي نهال از جمله كيفيت نهال، نوع آن، روش تكثير و توليد نهال و... تعيين مي شود. نهالستان آتاش نهال سعي دارد انواع نهال هر را با مناسب ترين قيمت ها به فروش برساند. پس نيازي نيست در مورد قيمت خريد نهال ها نگراني داشته باشيد. با خريد از اين نهالستان خواهيد فهميد كه اين نهالستان، انواع نهال هاي با كيفيت را با قيمت هاي مناسب به دست مشتريان مي رساند.

 

سخن آخر

در اين مقاله سعي داشتيم شما را با نهالستان آشنا نماييم تا بتوانيد در انتخاب يك نهالستان راحت تر تصميم بگيريد. با توجه به موارد گفته شده و ويژگي هاي يك نهالستان خوب ما نهالستان آتاش نهال را به شما پيشنهاد مي كنيم. نهالستان آتاش نهال يكي از بهترين و معتبر ترين نهالستان هاي شمال غرب كشور است كه داراي مجوز رسمي وزارت جهاد كشاورزي و گواهي بهداشت بوده و نهال هاي با كيفيت و شناسنامه دار را توليد و عرضه مي كند. براي دريافت اطلاعات بيشتر، با واحد فروش و مشاوره در ارتباط باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۱۰:۲۷ توسط:sabaazad موضوع: نظرات (0)

انجام سئو

انجام سئو يا بهينه سازي سايت براي هر فردي كه در حوزه آنلاين ميخواهد كار خود را شروع كند مهم است چرا كه بدون انجام آن ، وب سايت شما در ديد قرار نميگيرد. براي همين شركت افرند وب با قرار دادن تيم متخصص خود در اختيار شما دوستان و كاربران گرامي به شما تا آخر اين مقاله ياري ميرساند. تيم افرند وب در اين زمينه مشاوره كاملا حرفه اي به شما ارائه ميدهد.
انجام سئو
تعريف سئو
سئو به فرايند بهينه سازي وب سايت كه باعث ميشود سايت شما در موتورهاي جستجوگر گوگل در رتبه هاي برتر نشان داده شود گفته ميشود. كه از طريق آن كاربران و بازديد كنندگان سايت شما افزايش مي يابد و اين نيز باعث رونق افزايش كسب و كار شما ميشود. با انجام سئو كاربراني جذب سايت شما ميشوند كه مرتبط با شغل شما باشند و وقتي كلمات كليدي را جستجو كنند سايت شما نمايش داده مي شود.
مراحل انجام سئو
افراد بسياري هستند كه داراي وب سايت هستند اما درباره انجام مراحل سئو و اهميت آن اطلاعات كافي را ندارند. سئو باعث مي شود كه سايت شما در رتبه بندي صفحات اول گوگل قرار بگيرد و انجام آن 6 ماه تا يك سال طول ميكشد. سئو مراحل مختلفي دارد كه با استفاده از هركدام ميتوان به بهينه سازي سايت كمك كرد. به چند مورد از اين مراحل اشاره ميكنيم :
تحقيق كلمه كليدي
بهينه سازي تگ هاي عنوان
META TITLES
آناليز رقبا
بهينه سازي سئو داخلي
بهينه سازي سئو خارجي
سئو تكنيكال
استفاده از URL هاي مناسب
لينك دهي
افزايش سرعت سايت
در ادامه به توضيحات اين موارد مي پردازيم:
تحقيق كلمه كليدي
اين مرحله يكي از فرايند هاي مهم انجام سئو مي باشد. ابزارهاي جستجو كلمات كليدي كه وجود دارند، به ما در پيدا كردن كلمات كليدي كمك ميكنند. ميتوان با كلمات كليدي طولاني كار خود را شروع كرد، اين كلمات ازسه يا تعداد بيشتر كلمه تشكيل شده اند. اين كلمات از ترافيك كمتري در موتورهاي جستجوگر برخوردار هستند اما به دليل بيان موضوع خاص به مراتب به دست آوردن رتبه براي آنها راحت تر است.
بهينه سازي تگ هاي عنوان
عنوان اولين چيزي است كه هنگام نمايش سايت شما در موتورهاي جستجوگر افراد مي بينند . بنابراين سعي كنيد عنوان شما كوتاه و قابل درك باشد. پس از اينكه تحقيق كلمات كليدي خود را انجام داديد بهترين مكان براي قرار دادن كلمه كليدي شما تگ عنوان مي باشد. بر اساس عملكرد هوش مصنوعي قرار دادن كلمه كليدي در عنوان مي تواند مفيد مي باشد.
عنوان هاي متا
پس از عنوان، توضيحات متا دومين چيزي است كه مورد ديد بازديد كنندگان قرار ميگيرد. بايد براي توضيحات خود وقت بگذاريد و توضيحات مرتبط با عنوان خود بنويسيد وگرنه كاربر پسند نخواهد بود و افراد بروي وب سايت شما كليك نخواهند كرد و سرانجام باعث كاهش رتبه شما در موتورهاي جستجوگر گوگل مي شود. و انجام سئو شما بي نتيجه ميماند.انجام سئو1
تحليل و بررسي رقبا
بررسي و آناليز رقبا براي موفقيت در انجام سئو ميتواند بسيار مفيد باشد چرا كه مدام بايد به اين مورد توجه داشت زيرا از تغييرات به وجود آمده ميتوان باخبر شد. با آناليز رقيب هاي خود ميتوان نقاط قوت و ضعف خود را پيدا كرد كه اين امر در بهينه سازي سايت شما و افزايش رتبه در گوگل كمك ميكند.
بهينه سازي سئو داخلي ( SEO on page)
سئو داخلي يكي از خدمات مهم انجام سئو مي باشد. با استفاده از اين روش صفحات سايت شما به يكديگر مرتبط مي شوند و بين آنها پيوندي بوجود مي آيد. با انجام سئو داخلي به مراتب وب سايت شما بهبود يافته و در رتبه بندي بهتري قرار ميگيرد. مزاياي اين نوع از سئو، ميتوان به جذب ترافيك و جلب اعتماد كاربران و كسب رتبه برتر در گوگل اشاره كرد.
بهينه سازي سئو خارجي ( SEO of page)
سئو خارجي نيز اندازه سئو داخلي از اهميت ويژه اي برخوردار است و مربوط به پيوند هايي است كه از سايت ديگر به سايت شما اشاره ميكند و خارج از سايت انجام ميشود و نسبت به سئو داخلي قدرت بيشتري دارد. از مزاياي اين نو از انجام سئو مي توان به افزايش اعتبار وب سايت، كسب جايگاه بهتر و نيز افزايش ترافيك سايت اشاره كرد .
سئو تكنيكال
نوعي سئو فني مي باشد كه آناليز سايت ها، بهينه سازي كد ها و تگ ها و بهينه سازي سرعت سايت در اين نوع از سئو انجام مي شود. سئو تكنيكال نيز همانند سئو آن پيج و سئو آف پيج تاثير بسيار مهمي بر روي وب سايت دارد و باعث افزايش سرعت لود سايت ميشود تا رتبه بهتري در موتورهاي جستجوگر گوگل بدست آوريد.
استفاده از URL هاي مناسب
كلمه كليدي كه براي محتواي خود انتخاب كرده ايد را در URL خود استفاده كنيد كه اينكار باعث جلب توجه كاربران ميشود. آدرس URL شما نشان دهنده هويت سايت شما مي باشد. در بهينه سازي URL سايت بايد به خوانا بودن ، كوتاه بودن، استفاده از كلمات كليدي و موارد ديگر توجه كرد.
لينك دهي
لينك سازي يا همان لينك دهي يعني صفحه اي از وب سايت را به صفحه ديگر از همان سايت متصل كنيم. انواع لينك سازي داريم براي مثال لينك سازي داخلي مانند لينك سازي روي عكس، لينك سازي روي متن يا لينك سازي در منو. هم كاربران و هم موتورهاي جستجوگر پس از انجام سئو، از طريق لينك هاي موجود در وب سايت به سايت شما دسترسي پيدا ميكنند.
افزايش سرعت سايت
منظور از سرعت سايت مدت زمان لازم براي سرعت لود يك صفحه مي باشد و سرعت هر صفحه فقط بر آن صفحه تاثيرگذار است. سعي كنيد از هاست ارزان استفاده نكنيد تا سرعتتان كم نشود زيرا بازديد كنندگان منتظر بارگيري صفحه شما نميمانند واين نااميد كننده است. بر اساس تحقيقات نشان داده شده سرعت فقط 100 ميلي ثانيه، كافي است تا رونق كسب و كار را 1 درصد كاهش دهد.
انجام سئو حرفه اي
چه محتوا بازاريابي خود را توليد كنيد يا نه، تعداد كليك ها در صفحه شما مهم است. وقتي ترافيك ارگانيك افزايش مي يابد، درآمد نيز افزايش پيدا مي كند . سرمايه گذاري زمان براي تبديل شدن به يك متخصص در سئو يكي از ضروريت هاي هر طرح بازاريابي تجاري موفق است. موتور جستجوگر گوگل 74% از كل جستجو هاي اينترنتي را به خود اختصاص داده است. اگر محتواي خود را به روشي كه گوگل پسند نباشد انجام دهيد بيشتر مخاطبان خود را از دست خواهيد داد. با انجام سئو حرفه اي مي توانيد سايت خود را بالا برده و بازديد سايت را افزايش دهيد.
انواع خدمات سئو
انجام سئو موارد زير را نيز شامل مي شود:
سئو كلاه سفيد: اين نوع از انجام سئو مطابق با قوانين و ضوابط گوگل پيش ميرود. سئو كلاه سفيد برعكس سئو كلاه سياه است. هر عملي كه رتبه شما را در گوگل افزايش دهد و در عين حال نياز به صبر و شكيبايي دارد.در صورتي كه از دستورات سئو كلاه سفيد سرپيچي كنيد خطرات جدي بر سايت شما وارد ميكند.
سئو كلاه سياه: اين نوع سئو، باعث افزايش رتبه وب سايت شما در موتورهاي جستجوگر ميشود اما قوانين موتورهاي جستجوگر را نقض ميكند و اين فعاليت ها باعث جريمه شدن و گاهي حذف سايت شما از گوگل مي شود.
سئو خاكستري: اين نوع سئو نه از تكنيك هاي كلاه سفيد و نه از تكنيك هاي كلاه سياه پيروي ميكند و از روش هايي براي افزايش رتبه در سايت استفاده ميكند. و به دليل صرفه جويي در زمان و هزينه، اين روش خيلي براي متخصصين سئو مهم است.
اهميت انجام سئو
سئو به دليل ارتباط با كابران، تبليغ رايگان، هزينه مناسب با سود بالا، افزايش فروش و اعتماد و اعتبار از اهميت ويژه اي برخوردار است كه خيلي از افراد از مزيت هاي آن خبر ندارند. بيشتر جستجو هاي اينترنتي را گوگل انجام ميدهد شما با انجام سئو حرفه اي ميتوانيد رتبه سايتتان را بهتر كنيد ووب سايت خود را به كاربراني كه جستجوهاي مرتبط انجام ميدهند نمايش دهيد. همچنين باعث ميشود كه روي رشد تمركز كنيد و و موقعيت سريعتري به دست آوريد.
هزينه انجام سئو
هزينه سئو يكي از سوال هايي است كه ذهن اكثر افراد، كه به دنبال انجام آن هستند را به خود مشغول مي كند. انجام سئو براي كسب و كارهاي آنلاين تبديل به يك امر ضروري شده است تا باعث رونق فروش خود شوند. از اين رو هزينه انجام سئو براي وب سايت هاي مختلف متفاوت است زيرا ويژگي هاي هر سايت با يكديگر فرق دارد.انجام سئو سايتكلام آخر در اين مقاله با توضيحات تكميلي انجام سئو آشنا شديم، افرند وب به عنوان بهترين شركت سئو در ايران با داشتن بيش از چند سال سابقه در اين زمينه آماده ارائه خدمات به شما كاربران گرامي مي باشد. اگر به دنبال انجام سئو حرفه اي هستيد ميتوانيد با كارشناسان متخصص افرند وب تماس بگيريد و از مشاوره كاملا رايگان بهره مند شويد. منبع : افرند وب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۲۸:۱۱ توسط:sabaazad موضوع: نظرات (0)

سئو سايت در اروميه

سئو سايت در اروميه
سئو سايت در اروميه با شركت افرند وب كه امروزه بسياري از كسب كار ها از شيوه هاي قديمي فروش جدا شده اند و به سمت شيوه هاي نوين فروش رفته اند و كسب كار خود را گسترش داده اند. يكي از راه هاي گسترش كسب و كار، فروش اينترنتي و استفاده از وب سايت ها است. ولي آيا فقط داشتن وب سايت براي فروش بيشتر كافي است؟ جواب اين سوال خير است زيرا كه اگر شما وب سايتي داشته باشيد كه جايگاه خوبي نداشته باشد مشتري شما چطور مي تواند شما را پيدا كند؟ اگر شما هم از آن دسته افراد هستيد كه به اين نتيجه رسيده ايد براي رونق كسب و كارتان راهي جز حضور در دنياي ديجيتال مااركتينگ و سئو سايت نداريد! پس به مقاله سئو در اروميه خوش آمديد.
سئو در اروميه
امروزه سئو يكي از مهم ترين اقدامات افزايش فروش و چند برابر كردن رونق كسب و كار ها شده است. بسياري از كسب و كار ها از سئو در اروميه خبري ندارند و نميدانند كه كم كم از رقيب هاي خود در زمينه فروش و غيره عقب مي مانند؛ اگر دوست نداريد از رقباي خود عقب بمانيد و فروشتان را چند برابر كنيد همين الان براي سئو در اروميه اقدام كنيد. اگر نميدانيد به چه روشي بايد اقدام به سئو كنيد نگران نباشيد ما شما را تا پله آخر و رتبه يك گوگل همراهي مي كنيم. فقط كافي است شماره درج شده در سايت را برداريد و با ما تماس بگيريد و فقط نوع كسب و كار خود را به ما اطلاع دهيد. سپس متخصص هاي سئو افرند وب در اروميه تمامي مراحل لازم براي سئو كردن كسب و كار شما را براي شما ريز به ريز بيان خواهند كرد.
سئو سايت در اروميه
SEO - بهينه سازي موتور جستجو چيست؟
SEO مخفف "بهينه سازي موتور جستجو" است. به عبارت ساده، سئو به معناي فرآيند بهبود وب سايت شما براي افزايش ديده شدن آن در گوگل، مايكروسافت بينگ و ساير موتورهاي جستجو هر زمان كه افراد به جستجو مي‌پردازند: محصولاتي كه مي فروشيد، خدماتي كه ارائه مي كنيد، اطلاعات در مورد موضوعاتي كه در آن تخصص و/يا تجربه عميقي داريد.هرچه صفحات شما در نتايج جستجو بهتر ديده شوند، احتمال پيدا شدن و كليك روي آنها بيشتر مي شود. در نهايت، هدف بهينه‌سازي موتور جستجو كمك به جذب بازديدكنندگان وب‌سايت است كه تبديل به مشتري، مشتري يا مخاطبي مي‌شوند كه مدام برمي‌گردد. براي كسب اطلاعات بيشتر به ادامه مقاله سئو سايت در اروميه كه توسط تيم افرند وب نگارش شده است و يا سايت سرچ انجين لند توجه كنيد.
چگونگي سئو كردن سايت
سئو سايت يك حرفه است و سئو وب سايت نيازمند تخصص لازم است. شركت افرند با در دست داشتن متخصصين با تجربه اي كه چندين سال است در حوزه سئو فعاليت مي كند و موفقيت هاي بسياري كه در اين زمينه كسب كرده است. به شما همشهريان شهرستان اروميه كه مي خواهيد كسب و كار خود را رونق دهيد خدمت سفارش سئو سايت در اروميه را ارائه مي دهد. شما با سفارش سئو سايت در اروميه به شركت افرند وب، مي توانيد رتبه اول گوگل را در كسب و كار خود به دست آوريد و فروش محصولاتتان را چند برابر كنيد. افرند وب بعد از 8 سال توانست با كسب درجات معتبر بين المللي و گردآوري چندين متخصص زبده در حرفه خود بعد از طراحي سايت هايي با تراز بالا گام در عرصه سئو تضميني بردارد چنان كه لايق هم ميهنان عزيزمان باشد.
سفارش سئو سايت در اروميه
روزانه بالغ بر هزاران جستجو در حال انجام است، اما اهميت سئو سايت در اروميه تنها تعداد بالاي جستجوها نيست! با همه گير شدن تلفن هاي همراه هوشمند در دنياي بروز امروزي، جستجوي افراد در گوگل به يك ابزار قدرتمند تبديل شده است. كه مي توانند با جستجو كردن به جواب تمامي سوالات خود پي ببرند، البته فقط اين نيست امروزه بيشتر خريد و فروش ها نيز از طريق گوگل انجام مي شود و خب طبيعتا شما با سئو كردن سايت خود مي توانيد جزء نفرات برتر در كسب و كار خود باشيد و كسب و كار خود را به مردم معرفي كنيد.
بهينه سازي موتور هاي جستجو
خيلي از مردم فكر مي كنند. كه تنها با ي مقاله خوب و سئو شده بايد جايگاه اول گوگل را داشته باشند. خب اين فكر كاملا غلط است زيرا كه گوگل تنها براي اعتبار سنجي صفحات خود روي مقاله تمركز نمي كند. بلكه فاكتور هاي زيادي براي نمايش سايت ها در سرپ خود دارد! كه عبارتند از سرعت لود صفحه، خوانايي محتوا، اعتبار سايت و نويسنده تاثير بسزايي در جايگاه سايت ها در سرپ دارد. البته بسياري از سايت ها هستند كه مطالب مفيد و محتواي خوبي دارند اما هرگز در گوگل جايگاه بالاي نداشتند چرا كه گوگل تنها به محتوا و مطالب مفيد اهيمت نمي دهد بايد فاكتور هاي سئو بر روي سايت پياده سازي شود
سئو داخلي
سئو داخلي به مجموعه اقداماتي گفته مي شود كه در داخل وب سايت انجام مي شود از جمله اين اقدامات توليد محتوا متني، توليد محتواي تصويري، تگ ها، عنوان سئو، متا دسكريپشن سئو، لينك سازي داخلي، سئو كردن و بارگذاري تصوير هاي شاخص و پروتوكل هاي امنيتي و تمامي اقداماتي كه در داخل سايت انجام مي شود. از اين رو بايد توجه داشته باشيد كه سئو داخلي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. چرا كه اگر سئو داخلي بصورت درست و اصولي به سرانجام نرسد شما هيچ رتبه اي در گوگل نخواهي گرفته بلكه از طرف گوگل نيز جريمه خواهي شد.
سئو خارجي
سئو خارجي دقيقا برعكس سئو داخلي است. در سئو خارجي به كار هاي كه خارج از سايت انجام مي شود سئو خارجي مي گويند. چند نمونه از اقدامات سئو خارجي ميتوانند لينك هاي كه خارج از سايت به سايت شما داده مي شود و بك لينك هاي كه توسط سئو كاران براي سايت شما زده مي شوند و چند نمونه ديگر كه قبلا هم عرض كردم خارج از سايت انجام مي شوند.
سئو تكنيكال
سئو تكنيكال از نظر ما آخرين و مهم ترين بخش در سئو مي باشد. سئو تكنيكال شامل : سرعت سايت، قابليت cravl براي خزنده هاي گوگل، كاهش لينك هاي خراب و لينك هاي شكسته سايت، كاهش صفحات تكراري در سايت، امنيت سايت و چندينو چند فاكتور مهم ديگر كه تما بايد در سئو تكنيكال رعايت شوند.
سئو كردن سايت
تفاوت سئو و تبليغات پولي
تفاوت اصلي بين سئو سايت در اروميه و تبليغات پولي در اين است كه سئو شامل رتبه‌بندي «ارگانيك» است، به اين معني كه براي حضور در آن فضا پولي پرداخت نمي‌كنيد. براي ساده‌تر كردن آن، بهينه‌سازي براي موتورهاي جستجو به معناي برداشتن يك قطعه از محتواي آنلاين و بهينه‌سازي آن است، بنابراين موتورهاي جستجو مانند Google وقتي كسي چيزي را جستجو مي‌كند، آن را در بالاي صفحه نشان مي‌دهد.
آيا سئو براي كسب و كار مهم است؟
بهينه سازي سايت در اروميه يك بخش ضروري براي حضور آنلاين يك كسب و كار كوچك و بزرگ است زيرا بدون آن، شما زمان و تلاش خود را صرف محتوايي مي كنيد كه به جايي نمي رسد. يك وب سايت بدون سئو مانند سوزني در انبار كاه است. سئو به شما و وب سايت شما كمك مي كند تا به خواسته هايتان برسيد و فروشگاه خود را تبديل به يك برند كنيد. سئو بخش بسيار مهمي از ديجيتال ماركتنيگ است زيرا همه انسان ها به دنبال پيشرفت كسب و كار خود هستند و سئو اين كار را براي شما به راحتي انجام مي دهد. حال يك سوال: شما براي كسب كار انلاين خود از چه راه هايي استفاده مي كنيد تا فروشگاه خود را برند كنيد؟
نمونه كار هاي سئو سايت افرند وب
چند نمونه از كارهاي سال جديد و تغيير و تحول آن طي چندماه گذشته را در زير ميبينيد. اين دو نمونه كار منتخبي از ده ها پروژه سئو در حال اجراي افرند است. تيم مجرب بهينه سازي وب سايت افرند وب هميشه با عمل خود را ثابت ميكند. هوشمندانه ساده باش

سئو سايت در اروميه سئو سايت در اروميه
نياز سايت به سئو
اگر شما قصد داريد كسب و كار خود را بزرگ تر كنيد و روياي فروش چند برابري محصولات و يا خدمات خود را داريد بله سئو براي سايت شما نياز است. زيرا: اغلب كاربران موتورهاي جستجو مايلند تا بر روي وب سايت هايي كه در نتايج اول جستجو هستند كليك كنند. بنابراين براي اينكه بتوانيد از اين مزيت استفاده كنيد و در صفحه اول گوگل قرار بگيريد، نيازمند استفاده از خدمات سئو سايت در اروميه هستيد. شركت افرند وب با خدمات سفارش سئو سايت در اروميه براي همشهرياني كه قصد بزرگتر كردن كسب و كار خود و تكيه به جايگاه اول گوگل را دارند كمك مي كند كه به روياي شيرين فروش چند برابري محصولات خود برسند.
چرا سئو بر روي گوگل تمركز مي كند؟
گوگل طوري طراحي شده است كه بهترين تجربه جستجو را به كاربران يا جستجوگران خود ارائه دهد. اين به معناي ارائه مرتبط ترين نتايج، در سريع ترين زمان ممكن است. و از طرفي كه كسب و كار هاي تغلبي زياد شده اند گوگل با هر اپديت خود سئو را براي هر سايت سخت تر مي كند تا فقط كسب و كار هاي حقيقي جايگاه بگيرند.
دو عنصر اصلي سئو سايت در اروميه
فرض كنيد «راهنماها و آموزش‌هاي سئو سايت در اروميه را جستجو كرده‌ايد. اين يك جستجوي واضح و بدون ابهام است. گوگل خواسته شما را مي‌فهمد، و صفحه مفيدي را به عنوان بهترين نتيجه ارگانيك ارائه مي‌كند. از ديدگاه گوگل، اين يك نتيجه جستجوي بسيار خوب و يك تجربه كاربري مثبت است، زيرا اين احتمال وجود دارد كه كاربر روي نتيجه برتر كليك كند و از نتيجه راضي باشد.

سئو سايت در اروميه1
خدمات سئو در اروميه در شركت افرند وب
يكي از سوال هاي رايج اين است كه زمان انجام و رسيدن به بازدهي چقدر است؟ با توجه به ماهيت كار نميتوان پاسخ مشخصي به اين سوال داد. چرا كه سئو سايت در اروميه با توجه به ميزان رقابت در آن زمينه و همچنين ميزان سختي كلمه كليدي صورت مي گيرد. سئو در اروميه بر حسب نياز هاي كاري صورت مي گيرد و ممكن است طي يك هفته ام امكان پذير باشد. رسيدن به بازدهي همچون خود سئو بستگي به شرايط مختلف دارد. در خيلي از موارد مشاهده مي شود كه افرادي ادعاي بهينه سازي صفحات و رسيدن به صفحه اول گوگل را در مدت زمان يك ماهه دارند كه نشان مي دهد اين افراد يا دانش كافي براي سئو را ندارند و يا به فكر بازدهي زود هنگام هستند كه اين كار عواقب مخربي در دراز مدت براي وب سايت شما دارد…
سئو در اروميه چه كمكي به كسب و كار شما مي كند؟
سئو سايت در اروميه توسط شركت افرند به كسب و كار شما كمك مي كند تا فروش خود را چند برابر كنيد، برند خود را بسازيد بطوري كه تمامي مردم در سطح استان آذربايجان غربي برند شما را بشناسند و هر آنكس كه در اروميه سرچي در گوگل انجام دهد فروشگاه شما در رتبه يك گوگل قرار گرفته و برند شما را مشاهده مي كند. سئو در اروميه اول در سطح استان به كسب و كار شما رونق مي بخشد و بعد سئو كاران ماهر ما سايت شما را به نتايج برتر گوگل در سطح كشور ميرسانند بطوري كه كسب كار شما در كل ايران ديده شود و آن زمان است كه فروش شما قطعا 30 يا 40 برابر خواهد شد.
چرا بايد سايت خود را سئو كنيم؟
مردم جهان روزانه بالغ بر 7 ميليارد بار از موتور هاي جستجو استفاده مي كنند. بيش از 75% از جستجو هاي گوگل به نتايج اول گوگل ختم شده و به صفحه دوم مراجعه نمي كنند. تقريبا 61% از كسب كارهاي سر تا سر دنيا سئو وب سايت و بازاريابي محتوايي را اساس روش هاي بازاريابي خود قرار داده اند. روزانه بيش از 5 ميليارد نفر از گوگل استفاده مي كنند كه اين آمار نشان مي دهد كه بيش از نيمي از مردم كره زمين اول راجب محصولي در گوگل سرچ مي كنند و بعد به سراغ خريد آن كالا مي روند. بيش از 90% تجربه هاي خريد آنلاين با يك جستجوي ساده در اينترنت آغاز مي شود.
اهميت سايت براي كسب و كارها
در نظر بگيريد شما يك فروشگاه لباس زنانه بزرگ در اروميه داريد و براي افزايش فروش محصولات خود مي خواهيد تبليغات كنيد. شما در اين باره مي توانيد از تبليغات سنتي مانند مجله، روزنامه، تلوزيون و راديو استفاده كنيد و پيام تبليغاتي خود را براي اكثر همشهريان خود به نمايش بگذاريد. ولي چند درصد از اين اشخاص كه تبليغات شما را ديده اند خانوم هستند؟ عملا درصد بسيار بالايي از هزينه اي كه براي تبليغات خود پرداخت كرده ايد را از دست داده ايد و هيچ سودي نيز براي شما نداشته است.

سئو سايت در اروميه2
خدمات سئو سايت در اروميه
خدمات سئو سايت در اروميه به چند دسته تقسيم مي شوند كه در ادامه يك به يك توضيح داده شده اند.
بهينه سازي صفحات
بهينه سازي صفحات يا همان سئو يكي از مهم ترين خدمات شركت افرند وب است. براي رسيدن شما به صفحه يك گوگل.
آناليز رقبا
شركت افرند وب با برنامه ريزي دقيق سئو سايت در اروميه شما و سايت رقبا را آناليز كرده و با استفاده از روش هاي سئو سايت اروميه، شمارا به صفحه اول گوگل مي آورد.
برند سازي
يكي از بهترين نتايج سئو سايت اين است كه شما را تبديل به برند مي كند. با نوشتن محتواي اصولي و با توجه به نياز مخاطب، باعث جذب بيشتر مشتري و وفا داري مشتري مي شود.
افزايش ترافيك
هنگامي كه بهينه سازي سايت شما شروع مي شود، افزايش ترافيك شما كاملا قابل مشاهده خواهد بود و همين افزايش ترافيك باعث فروش بيشتر نيز مي شود.
سئو سايت شركتي
اكثر شركت ها امروزه به سئو نياز دارند تا بتوانند از رقيب هاي خود پيشي بگيرند. مثال شركت مارال صنعت را در اروميه همه ميشناسند و با برند آن آشنا هستند يا شركت هاي خدماتي بزرگ كه بجاي محصول خدمات ارائه مدهند را نيز اكثر مردم با اسامي آنها آشنا هستند پس اگر يك شركت داريد تنها راه براي ديده شدن كسب و كار و شناخت شركت و برند شما سئو سايت است! ما اين تضمين را به شما مي دهيم كه با سئو در اروميه توسط افرند وب سئو شركتي شما را به بالا ترين و بهترين رتبه هاي گوگل برسانيم تا خدمات شما را نيز به مردم در سرتا سر كشور معرفي و برند شما را معروف كنيم.
طراحي وب سايت در اروميه
طراحي سايت در اروميه يكي از خدماتي است كه توسط شركت ما يعني افرند وب انجام مي شود و طراح هاي ما مي توانند هر چيزي كه در ذهن شما باشد ، به نحو احسنت براي شما طراحي كنند. افرند وب هر آنچه را كه شما بخواهيد براي شما خلق مي كند. حال وقت آن رسيده است كه سايت مورد نظر براي كسب و كار خود را انتخاب كنيد.
طراحي سايت اقتصادي از جمله سايت هاي معرفي
طراحي سايت فروشگاهي سايت هاي مانند ديجي كالا
طراحي سايت اختصاصي يعني (صفر تا صد كد نويسي شده)
كه ما در ادامه مطلب يك چارت براي شما طراحي كرده ايم تا هم از قيمت طراحي سايت در اروميه و هم نو سايت مطلع شويد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر و يا مشاوره رايگان با كارشناسان افرند وب در ارتباط باشيد.سخن آخر
هر شغلي با هر روش كاري نيازمند تبليغات است. يا به روش هاي سنتي يا به روش هاي مدرن يا ديجيتال. كدام يك از اين روش ها نرخ تبديل بالاتري دارد. با پيشرفت رو افزون اينترنت ديگر روش هاي قديمي و سنتي پاسخ گوي نياز فروشندگان نيست و به اندازه هزينه اي كه براي تبليغات خود مي كنند نتيجه دريافت نمي كنند.

ابزار سئو يكي از بهترين راه ها براي افزايش مشتري خود و شناخته شدن برند شما است. امروزه شخصي وجود ندارد كه ديگر ديجي كالا را نشناسد. دليل موفقيت اين برند در كنار تبليغات تلوزيوني اين بوده كه با استفاده از ابزار سئو باعث شد كه در لينك اول فروش محصولات قرار بگيرد.شما نيز مي توانيد با استفاه از متخصصين سئو افرند وب و سئو سايت در اروميه كه يكي از خدمات اين شركت است باعث فروش بيشتر محصولات خود شويد و همچنين بتوانيد در صفحه اول گوگل قرار بگيريد. براي اطلاعات بيشتر مي توانيد با ما تماس بگيريد و مشاوره كاملا (رايگان) دريافت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۵۵:۴۰ توسط:sabaazad موضوع: نظرات (0)

خريد نهال صنوبر

خريد نهال صنوبر
خريد نهال صنوبر؛ اگر  قصد خريد درختاني داريد كه از زيبايي آنها بهره برده و از نظر اقتصادي نيز براي شما سود داشته باشند، و اگر انتخاب شما خريد نهال صنوبر است ولي اطلاعات كافي در مورد اين نهال نداريد، اين مقاله را تا پايان مطالعه كنيد تا اطلاعات كافي در اين باره به دست آوريد. در اين مقاله قصد داريم با شما در مورد موضوعات زير صحبت كنيم:
+مشخصات و ويژگي هاي نهال صنوبر
+مزاياي خريد نهال صنوبر
+آب و هواي مناسب براي رشد نهال صنوبر
+نور دهي نهال صنوبر
+دماي مورد نياز براي نهال صنوبر
+آبياري نهال صنوبر
+بهترين زمان خريد نهال صنوبر و كاشت آن
+انواع نهال صنوبر
+كاربرد هاي نهال صنوبر
+قيمت خريد نهال صنوبر
+خريد نهال صنوبر از نهالستان

خريد نهال صنوبر
نهال صنوبر از دسته درختان بيد است. كه به شكل درختان بلندي رشد مي كنند و  برگ هايي پهن با طول و عرض برابر دارند. معمولا برگ هاي اين درخت داراي سه قسمت بريدگي ست كه هر قسمت آن دندانه تيزي دارند. رنگ پوست درخت، زرد مايل به سفيد تا مايل به سياه و سبز است. نهال صنوبر معمولا از سال دوم به بعد شاخه مي دهد. در سال دوم به ارتفاع 2.5 متر  رشد كرده و تا سال هشتم به حدود 20 تا 25 متر  مي رسد.

 

مزاياي خريد نهال صنوبر
چوب اين درخت از با كيفيت ترين چوب هاست كه براي مصارف مختلفي به فروش مي رسد. پرورش صحيح نهال صنوبر در آينده به دليل چوب با ارزشي كه دارد، موجب درآمد و سود مناسبي خواهد شد. درخت صنوبر نسبت به درختان ديگر به مراقبت هاي زيادي نياز ندارد. نهال صنوبر قابل كاشته شدن در انواع خاك ها و آب و هوا است.

آب و هواي مناسب براي رشد نهال صنوبر
نهال صنوبر معمولا در  هر نوع آب و هوايي مي تواند رشد كند. نهال صنوبر مقاومت خوبي در برابر سرما و گرما و همچنين آتش سوزي دارد و به همين دليل است كه امكان كاشت و  پرورش آن در هر منطقه اي وجود دارد. ولي رشد و پرورش آن در مناطق نيمه خشك تا معتدل، مي تواند بهتر باشد.

نور دهي نهال صنوبر
نور نقش مهمي در حيات نهال صنوبر دارد و مهم ترين عامل براي انجام عمل فتوسنتز نهال است. پس در مكان هايي كه نور خورشيد به طور مستقيم نمي تابد، نبايد نهال صنوبر را كاشت زيرا امكان رشد ندارد. همچنين در اثر نور دهي كم نيز رشد درخت كند تر خواهد بود. حداقل نور مورد نياز براي رشد نهال  در هر روز حدود ۸ الي 10 ساعت بايد باشد. پس مي توان نتيجه گرفت، رشد نهال صنوبر ارتباط مستقيمي با ميزان تابش نور خورشيد به آن دارد، هر چه ميزان نور تابشي بالا باشد، برگ هاي تيره تر رشد بهتري خواهند داشت همچنين مقاومت بيشتري در برابر آفات به دست مي آورند.

دماي مورد نياز براي نهال صنوبر
دما نيز يكي ديگر از عوامل حيات نهال صنوبر است. دماي مناسب در كنار ساير شرايط، به رشد بيشتر نهال صنوبر كمك مي كند. گفتيم كه نهال صنوبر سازگار با اكثر آب و هواست و مي تواند بازه دمايي بين 50+ تا 25- درجه سانتي گراد را تحمل كند، ولي رشد آن در دما هاي 8 الي 10 درجه سانتي گراد ممكن است متوقف شود.

آبياري نهال صنوبر
صنوبر جزء درختاني است كه به دليل فتوسنتز بالا،آب زيادي نياز دارد و به همين دليل بيشتر در مسير هاي رودها، كانال هاي آبياري، خاك هاي آبرفتي و ...كاشته مي شود. البته ميزان آبياري در هر شرايط و اقليمي متفاوت است و در مناطق سردسير نياز به آبياري كمتر مي شود.

گرده افشاني نهال صنوبر
نهال صنوبر جزء نهال هاي خود گرده افشان است. يعني براي باروري اين نهال نيازي به كاشت نهال هاي گرده افشان نيست. يكي از عيب هايي كه خود گرده افشان بودن اين نهال به همراه دارد اين است كه خود گرده افشاني اين درخت و توليد گرده ها موجب حساسيت برخي از افراد مي شود.

عمر نهال صنوبر
نهال هاي صنوبر عمر خيلي زيادي ندارد و عمر مفيد آن ها متوسط است. البته ميزان عمر نهال صنوبر نيز مانن ساير نهال به شرايط زيادي از جمله شرايط محيطي، نور كافي، نوع خاك، آفات و بيماري ها و ... بستگي دارد. نهال صنوبر بر حسب شرايطي كه در آن پرورش مي يابد حداقل 50 سال عمر مي كند و در بهترين حالت نيز اگر در شرايط مناسبي قرار گيرد مي تواند تا 100 سال نيز عمر كند.

بازدهي نهال صنوبر
نهال صنوبر رشد خوبي دارد و سريع رشد مي كند، معمولا نهال صنوبر در صورت رشد در شرايط مطلوب در ۶ سالگي آماده بهره برداري شده و مي توانيد از زيبايي و سايه آن در باغ هاي خود استفاده كرده و يا از چوب آن استفاده كنيد.


بهترين زمان خريد نهال صنوبر و كاشت آن
خريد نهال صنوبر و كاشت آن در هر منطقه اي ممكن است متفاوت باشد. خريد نهال صنوبر بهتر است در اواخر پاييز و يا اسفند ماه انجام شود. كاشت نهال صنوبر در پاييز احتمال وارد شوك به نهال را كاهش مي دهد و همچنين ريشه هاي نهال سريع تر رشد مي كنند. البته در مناطق سرد و كوهستاني ممكن است اين زمان متفاوت باشد.

نقل از تابناك :
يكي از نهال هاي پولساز كشاورزي ايران
انواع نهال صنوبر
نهال صنوبر در انواع مختلف نهال صنوبر ايگروس، نهال صنوبر لوسه، نهال صنوبر تورانگا، نهال صنوبر تاكاماهاكا، نهال صنوبر لوكوئيده وجود دارند كه هر يك از اين ها نيز به انواع مختلفي تقسيم مي شوند. در زير برخي از انواع  پر فروش در ايران را معرفي مي كنيم:
خريد نهال صنوبر تبريزي: اين گونه از صنوبر ها تنه صاف و قد كشيده اي دارند، تاج آن ها دوكي شكل و باريك هستند. پوست آن ها خاكستري است كه به تدريج به رنگ خاكستري تيره تبديل مي شود.
خريد نهال صنوبر شالك : اين نوع داراي تاج كاملا باز و شاخه هاي آن نيز بصورت باز و جدا از هم هستند. تنه اين نوع ناصاف تر و تيره تر از گونه تبريزي است، شاخه هاي اين نوع پر و قطورتر هستند.
خريد صنوبر كبوده يا سپيدار: سپيدار معمولا در نواحي خشك و نيمه خشك و كنار كانال هاي آبياري و رودخانه ها كاشته مي شود.
خريد صنوبر پلت: نهال صنوبر پلت بيشتر به جنگل هاي مناطق جلگه اي است. اين نوع شبيه به صنوبر سپيدار است فقط با اين تفاوت كه تنه پلت سخت تر و شكاف هاي آن بيشتر است.
خريد صنوبر پده: اين نوع تحمل زيادي در خاك شور و خشكي دارد و  مناسب براي رشد در كنار رودهاي مناطق گرمسير مانند رودهاي دز، كارون، كرخه و ... است.

كاربرد هاي نهال صنوبر
نهال صنوبر با توجه به ويژگي هاي گفته شده و رشد سريعي كه دارد معمولا 10 برابر ديگر درختان جنگلي چوب توليد مي كند. از چوب اين نهال در توليد كاغذ، فيبر، نئوپان، MDF و ...
 چوب صنوبر به دليل امكان خم شدن در ساخت ستون ها، تير هاي ساختماني و ... استفاده مي شوند. استفاده از چوب درخت صنوبر در كابينت سازي، ساخت مبل، ساخت الوار و ... از كاربردهاي ديگر چوب صنوبر مي باشد.

خريد نهال صنوبر آنلاين
امروزه با گسترش خريد هاي اينترنتي و آنلاين، خريد نهال نيز به صورت آنلاين رواج زيادي يافته است. در خريد نهال به صورت اينترنتي ديگر شما نيازي به صرف وقت اضافه براي رفتن به نهالستان ها نداريد و مي توانيد تنها با استفاده از يك گوشي و يك جست و جوي ساده در اينترنت وارد سايت نهالستان ها شده و نهال مورد نظر خود را بيابيد و تمام اطلاعات در مورد نهال را مطالعه كرده و در نتيجه تصميم بگيريد كه آيا خريد نهال صنوبر براي شما مناسب است يا خير. شما براي خريد اينترنتي نهال صنوبر مي توانيد وارد سايت آتاش نهال شويد و تمامي ويژگي هاي مربوط به هر نهال را مطالعه كرده و در انتها اقدام به خريد نهال مورد نظر خود نماييد.

نقل از ايسنا

طلاي سبز، نهال اصلاح شده گردو، از سال دوم حداقل باردهي ۱۰ كيلو
قيمت خريد نهال صنوبر
قيمت خريد نهال صنوبر به شرايط مختلفي از جمله نوع آن، چند ساله بودن نهال و ... بستگي دارد و قيمت هاي آن متفاوت خواهد بود. نهالستان آتاش نهال با بهره گيري از مهندسان و كارشناسان كشاورزي سعي در توليد نهال هاي با كيفيت دارد و آن را با مناسب تربن و نازل ترين قيمت ها به شما عزيزان عرضه مي كند. پس براي داشتن يك خريد مطمئن و به ويژه خريد نهال صنوبر با يك قيمت مناسب مي توانيد به نهالستان آتاش نهال اطمينان كنيد. براي اطلاع از قيمت دقيق نهال هاي صنوبر با كارشناسان ما در ارتباط باشيد.


ميزان سود دهي درخت صنوبر
طبق مطالعات انجام شده كاشت درختان غير مثمر همانند صنوبر به اندازه رشد درختان مثمر مي تواند صرفه اقتصادي داشته باشد، به شرطي كه تمام مراحل از كاشت تا برداشت به صورت اصولي رعايت شده باشد. كاشت  نهال صنوبر از همه جهت سودآور است. علاوه بر فروش چوب آن و كسب درآمد بيشتر، كاشت آن در اطراف و لبه هاي باغ باعث مي شود درختان ميوه از بادهاي تند در امان باشند. از جمله دلايلي كه مي تواند اقتصادي بودن اين نهال را توجيه كند مي توان به موارد زير اشاره كرد:

نياز به مدت زمان كمتر براي بهره برداري از نهال صنوبر
گران بودن چوب درخت صنوبر نسبت به ساير درختان غير مثمر
محافظت كردن از زمين هاي ساحلي در برابر سيل و طوفان
امكان استفاده از چوب آن در محصولات كاغذي
امكان صادرات چوب صنوبر
قابليت كاشت در ازاضي كوچك 
تطابق داشتن با آب و هواي مختلف
عدم مغايرت با ساير محصولات كشاورزي
امكان كاشت هر رديف صنوبر در فاصله 1 تا 2 متري
 عدم نياز به تجهيزات و نيروي كار زياد در كاشت نهال صنوبر

توجه داشته باشيد گرچه كاشت نهال صنوبر جنبه اقتصادي دارد و توصيه مي شود،‌ اما بايد بدانيد كه كار ساده اي نيست. اينكه نهال صنوبر را از كجا خريداري كنيد و از چه كساني در اين زمينه مشورت بگيريد،‌ تاثير بسزايي در ميزان درآمد شما خواهد داشت. كارشناسان آتاش نهال هميشه آماده پاسخگويي و مشاوره شما عزيزان در كاشت نهال صنوبر و انواع نهال هاي ديگر هستند.

نكات قابل توجه در كاشت نهال صنوبر
براي كاشت نهال صنوبر رعايت موارد زير الزامي است:
•    از نهال هاي سالم و بدون علائم بيماري استفاده كنيد.
•    نهال هايي كه ريشه زياد و سالم دارند را انتخاب كنيد.
•    نهال ها را به موقع و منظم آبياري كنيد.
•    از رشد علف هاي هرز در اطراف نهال ها جلوگيري كنيد.
•    در فصل هاي مختلف سال از كودهاي مناسب استفاده نماييد.
•    نهال ها بايد به خوبي مراقبت شوند تا به درختان سالم تبديل شوند.
•    در زمان مناسب كه معمولأ فصل زمستان است، اقدام به هرس درختان صنوبر كنيد.
•    توجه كنيد در صورت آبياري نهال،‌ آب به طور مستقيم با تنه آن در تماس نباشد.
•    تا حد امكان نهال ها را با فاصله مناسب از هم بكاريد.
•    توصيه مي شود در فصل پاييز اقدام به كاشت نهال صنوبر كنيد، چرا كه در اين حالت جا و مكان نهال ثابت مي شود و احتمال شوك به درخت پايين مي آيد، و نهال مي تواند به تكميل ريشه هاي خود اقدام كند.


خاك مناسب نهال صنوبر
بافت خاك بايد بسيار يكنواخت و داراي مقدار مشخص، از رس سيلت باشد. خاك شني لومي، بهترين خاك براي كاشت نهال صنوبر مي باشد. خاك هتل خيلي رسي، براي كشت نهال صنوبر مناسب نيست. چرا كه توانايي جذب اكسيژن را ندارد، و دچار خفگي و از بين رفتن مي شود. خاك محل كشت نهال صنوبر، بايد از مواد مغذي غني باشد. زيرا ريشه براي تغذيه ونهال براي رشد كافي نياز به مواد مغذي دارد. نهال هاي صنوبر اصلا ميانه خوبي با خاك هاي قليايي ندارند. نه تنها در اين خاك ها رشد نمي كنند، بلكه خاك قليايي از بين برنده ريشه نهال صن.بر خواهد بود. PH مناسب خاك براي رشد نهال صنوبر حدود 7 مي باشد. اين نهال در اين ميزان رشد مناسبي دارد.

روش هاي تكثير درخت صنوبر
از 35 گونه درخت صنوبري كه در جهان وجود دارد، برخي از آن ها از طريق گرده افشاني و برخي ديگر به طورت هيبريدي (تركيبي) تكثير شده اند. با اين حال رايج ترين روش تكثيراين ذرخت، از طريق كاشت بذر و قلمه زدن است. عمدتا افزايش صنوبر، از طريق كاشت بذر با مشكلات زيادي همراه است. و اگر با دانش كافي ايجاد نشود، احتمال از بين رفتن گياه وجود دارد.  روش قلمه زدن آسان است، كه بايد پس از تهيه در زمين اصلي كاشته شود.

بهترين نژادهاي صنوبر كدام اند
امروزه با توجه به مطالعاتي كه بر روي نهال صنوبر صورت گرفته است. محققان دريافته اند، بهترين نژاد نوعي است كه از مقاومت بسيار بالايي در برابر بيماري و آفت برخوردار است. كه بهترين آن ها، نهال صنوبر اسرائيلي و پلت مي باشد.

+ نوع اولي به دليل رشد عالي كه دارد، بسيار مورد توجه قرار گرفته است. به طوري كه تحمل بالايي را در برابر سرما و انواع آفت داشته است.
+ نوع دومي (پلت) كه سازگاري بيشتري را با مناطق داخلي ايران دارد. به طوري كه سازگاري آن بيشتر براي مناطق معتدل و شمالي ايران بوده است. و بسياري از مردم از آن به عنوان پوشش مناسب براي فضاهاي خالي جنگل ها استفاده مي كنند.نهال صنوبر از نهالستان
اگر براي خريد نهال صنوبر به اطلاعات بيشتري نياز داريد مي توانيد با كارشناسان ما در ارتباط باشيد تا شما در زمينه خريد نهال صنوبر راهنمايي كرده و كمك كنند تا بهترين نهال متناسب با منطقه تان را انتخاب نماييد. براي خريد نهال صنوبر به صورت اينترنتي و ثبت سفارش براي خريد نهال صنوبر با كارشناسان بخش فروش آتاش نهال در ارتباط باشيد.

آتاش نهال
نهالستان آتاش نهال يكي از بهترين نهالستان هاي شمال غربي كشور بوده كه با سابقه و تجربه چندين ساله خود در زمينه توليد و پرورش انواع نهال هاي با كيفيت، آماده فروش نهال هاي شناسنامه دار به كشاورزان محترم مي باشد. آتاش نهال به منظور تسهيل در خريد نهال ها و راحتي مشتريان عزيز امكان خريد غير حضوري و اينترنتي را راه اندازي كرده است تا خريداران بتوانند با صرفه جويي در زمان نهال مورد نظر خود را ( از طريق جستجو در گوگل و ورود به سايت آتاش نهال ) انتخاب نمايند و با خيال راحت اقدام به خريد نهال از اين نهالستان نمايند.
 سخن آخر
نهال هاي صنوبر معمولا در يك سالگي، دوسالگي و يا چند ساله به فروش مي رسند. نهال صنوبر از زمان كاشت تا رشد كامل نيازها و شرايطي دارد، اگر شما جزء آن دسته افرادي باشيد كه نهال صنوبر را به قصد سود دهي مي خريد بهتر است در مورد خريد نهال صنوبر دقت كرده و آن را از نهالستاني معتبر خريداري كنيد.

قيمت خريد نهال صنوبر نيز بسته به نوع نهال، سن آن و ... ممكن است متفاوت باشد درختان صنوبر بيشتر براي زيبايي محيط كاشته مي شود و چوب آن ها ارزش زيادي دارد، اگر شما قصد بهره برداري از محصول يك درخت را داريد نهال صنوبر گزينه مناسبي نخواهد بود، چرا كه شما تنها از چوب اين نهال مي توانيد كسب در امد داشته باشيد.. براي دريافت مشاوره براي انتخاب و خريد نهال صنوبر و يا اطلاع از قيمت انواع نهال هاي صنوبر با كارشناسان آتاش نهال در ارتباط باشيد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۵۱:۳۳ توسط:sabaazad موضوع: نظرات (0)